Nowa kia za 66 900 zł

Gdy dwa lata temu światowy rynek motoryzacyjny zderzył się z kryzysem, wielu analityków przewidywało, że w kolejnym dziesięcioleciu z samochodowej mapy świata zniknie większość wytwórców.

Prognozy sugerowały, iż na rynku pozostaną jedynie 3-4 duże koncerny samochodowe, reszta producentów zostanie przez nie wchłonięta.

W wielu opiniach przeczytać można było, że świetlana przyszłość czeka jedynie Fiata i Volkswagena, oraz - być może - PSA i Toyotę. Nikt nie przewidywał jednak, że do miana jednego z największych graczy urośnie koreański koncern Hyundai-Kia.

Ten ostatni, głównie dzięki przemyślanej polityce modelowej Kii, radzi sobie na światowych rynkach coraz lepiej. Nowe modele (cee'd, soul, venga) coraz skuteczniej rywalizują z pojazdami bardziej renomowanych marek, klientów - poza ceną - przekonują też korzystne warunku gwarancji (na większość modeli po 7 lat).

Reklama

Tylko w pierwszym półroczu tego roku Koreańczykom udało się sprzedać aż 990 tysięcy nowych pojazdów marki Kia. To wynik aż o 49% lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku! Co ważne, ten wynik może się okazać jeszcze lepszy, bowiem ofertę koreańskiego producenta uzupełniła niedawno nowa generacja modelu sportage.

Kolejna generacja popularnej "bulwarówki" pojawi się w naszych salonach w połowie sierpnia. Europejska oferta nowego sportage docelowo obejmować będzie cztery jednostki napędowe. Początkowo auto dostępne będzie z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 163 KM oraz turbodoładowanym, dwulitrowym dieslem o mocy 136 KM. W późniejszym okresie pojawią się też silniki 1,6 GDI 140 KM i 1,7 diesel o mocy 115 KM. Nabywcy będą mogli wybierać między wersjami z napędem na przednią (2WD) lub na obie osie (4WD).

Auto dostępne będzie w czterech "ubraniowych" wersjach wyposażenia - S, M, L i XL. Za podstawową wersję 1,6 GDI (140 KM) S zapłacić trzeba będzie 66 900 zł. W tej cenie otrzymamy m.in. sześć poduszek powietrznych, pakiet elektryczny (szyby i lusterka), ESP, komputer pokładowy, 16-calowe felgi ze stopów lekkich i manualną klimatyzację. Podobnie wyposażony pojazd z benzynowym silnikiem 2,0 DOHC (163 KM) wyceniono na 73 900 zł.

Ceny diesli zaczynają się od 76 400 zł za model z silnikiem 1,7 CRDI (115 KM) i 83 400 zł za wersję z jednostką 2,0 CRDI (136 KM). Samochody dostępne będą z pięcio- lub sześciostopniową ręczną skrzynią biegów lub sześciobiegowym automatem. Produkowane w słowackiej fabryce Kii auto objęte zostanie siedmioletnią gwarancją.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto | rynek motoryzacyjny | Kia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy