Nowa Kia Proceed już jest

Kia pokazała model Proceed. Zgodnie z zapowiedzią auto ma nadwozie Shooting Brake.

Za wygląd i techniczną stronę ProCeeda odpowiadają centrum europejskiego designu Kia oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, które mieszczą się w Niemczech. ProCeed będzie produkowany w fabryce Kia w słowackiej Żylinie, w której już powstają nowy Ceed i nowy Ceed kombi, zaprezentowane na początku tego roku.

Przy długości nadwozia wynoszącej 4.605 mm ProCeed jest o 5 mm dłuższy od Ceeda kombi i ma dłuższy przedni zwis (885 mm). Pod względem wysokości kombi góruje nad shooting brake'iem o 43 mm. Wysokość ProCeeda wynosi 1.422 mm. Prześwit ProCeeda jest mniejszy o 5 mm niż w kombi i liczy 135 mm. Skonstruowany na tej samej platformie K2, co inne modele rodziny Ceed, ProCeed ma identyczny rozstaw osi wynoszący 2650 mm.

Tylna część nadwozia całkowicie różni się od nadwozi pozostałych modeli w gamie Ceed i nawiązuje do nadwozia modelu studyjnego Proceed Concept z 2017 roku. W połączeniu z mniejszą wysokością auta, nowy tylny zderzak nadaje ProCeedowi bardzo sportową sylwetkę, którą podkreśla podwójna końcówka układu wydechowego, jak w modelach GT Line i GT. Nazwa modelu - ProCeed - jest napisana wielkimi literami pośrodku tylnej klapy, pod światłem LED, które rozciąga się na całą szerokość pokrywy bagażnika, co nadaje autu charakterystyczny wygląd.

Reklama

Jako najbardziej wyrafinowana wersja nadwoziowa nowej rodziny modeli Ceed, Kia ProCeed będzie dostępna wyłącznie w wersji GT Line i jako model GT z silnikiem o mocy 204 KM.

ProCeed w wersji GT Line jest dostępny z trzema silnikami do wyboru. Gama silników benzynowych obejmuje popularną jednostkę napędową 1.0 T-GDi (turbodoładowaną i z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która generuje 120 KM i 172 Nm. Najmocniejszym silnikiem oferowanym do wersji GT Line jest nowy, 1,4-litrowy T-GDi z rodziny "Kappa", który osiąga 140 KM i 242 Nm.

Obydwie jednostki napędowe T-GDi - 1,0 l i 1,4 l - są wyposażone w filtr cząstek stałych. Seryjnie obydwa silniki współpracują z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Jednostka napędowa 1.4 T-GDi jest oferowana również w połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.

Do ProCeeda Kia oferuje także nowy silnik wysokoprężny "Smartstream" o pojemności 1,6 l. Jest on pierwszą jednostką napędową typu "Smartstream" produkcji Kia i najczystszym silnikiem diesla w historii firmy.


Silnik  osiąga  moc 136 KM i może współpracować zarówno z 6-biegową przekładnią mechaniczną, jak i 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową. W połączeniu z pierwszą generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm, z drugą - 320 Nm. Nowa 1,6-litrowa jednostka napędowa CRDi jest wyposażona w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction).

Dodatkowo ProCeed GT jest napędzany przez 1,6-litrowy silnik T-GDi, identyczny z tym, który służy do napędu nowego Ceeda GT. Maksymalna moc tej jednostki napędowej wynosi 204 KM, a maksymalny moment obrotowy - 265 Nm. To najmocniejszy silnik w gamie jednostek napędowych ProCeeda.

Nowe - ProCeed GT i Ceed GT po raz pierwszy są oferowane z  siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach, która może pracować w trybie automatycznej lub ręcznej zmiany biegów. W tym drugim wypadku kierowca może korzystać z łopatek umieszczonych przy kierownicy i wykonanych ze stopu metali lekkich.

Nowy ProCeed będzie dostępny w 10 kolorach nadwozia do wyboru. Nabywcy ProCeeda w wersji GT Line mają do wyboru 17- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów. ProCeed GT standardowo jest wyposażony w 18-calowe koła z oponami w rozmiarze 225/40 R18.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy