Nowa Kia Cerato
Kia zaprezentowała nowy model o nazwie Cerato. Samochód nie ma niemal nic wspólnego z modelem Shuma, którego zastępuje. Jest wyższy i szerszy, ale krótszy od poprzednika.
Pojazd będzie oferowany jako sedan i hatchback z dwoma silnikami benzynowymi i jednym diesla. Wyposażenie standardowe w Europie obejmuje m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, klimatyzację, centralny zamek oraz ABS z EBD.
Podstawowy silnik to 16-zaworowa jednostka benzynowa o pojemności 1.6 l i mocy 105 KM. Bardziej wymagający klienci mogą wybrać dwulitrowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, który generuje 143 KM. Po raz pierwszy do Cerato trafi natomiast silnik diesla. Będzie to 1.5-litrowa jednostka z systemem Common Rail.
Bazowy model z silnikiem 1.6 będzie przyspieszał do setki w 11 sekund i rozpędzał się do 187 km/h. Jednostka dwulitrowa zapewnia lepsze osiągi: przyspieszenie wynosi 9 sekund, a prędkość maksymalna - 208 km/h. Największą zaletą silnika wysokoprężnego jest niskie spalanie, stąd osiągi nie rzucają na kolana: przyspieszenie do setki trwa 13 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 172 km/h.
Przed premierą samochód był dużo testowany na europejskich drogach. Koreańczycy chcieli jak najlepiej dopracować zawieszenia i układ kierowniczy, tak by trafić w gusta Europejczyków. Cerato ma przecież konkurować m.in. z Focusem, Astrą czy Golfem...
ZOBACZ galerię zdjęć.