Nowa Honda Jazz z napędem wyłącznie hybrydowym

W stolicy Japonii rozpoczął się międzynarodowy salon motoryzacyjny. Na tegorocznym Tokio Motor Show debiutuje kilka pojazdów, które wkrótce pojawią się również na drogach Starego Kontynentu.

Do tej grupy zaliczyć można chociażby zupełnie nową Hondę Fit, czyli model znany europejskim nabywcą jako Honda Jazz.

Nowy Jazz ma być pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy oznaczonym emblematem "e: HEV". Tym znakiem oznaczane będą w przyszłości wszystkie modele Hondy wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe. To pierwszy Jazz, który w Europie dostępny będzie wyłącznie z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym. Szczegóły napędu nie zostały jeszcze ujawnione.

Pierwszy raz w historii modelu klienci będą też mieli możliwość wyboru "uterenowionej" odmiany Crosstar. Tę poznamy m.in. po wyższym prześwicie, zmienionym pasie przednim czy zintegrowanych relingach dachowych.

Reklama

Sam nowy Jazz przypomina nieco krzyżówkę Citroena C4 Picasso i Suzuki Baleno. Producent podkreśla, że dzięki nowym technologiom słupek A jest o połowę węższy niż w poprzednim modelu, co zdecydowanie poprawia widoczności do przodu. Uwagę zwracają wyraźnie nakreślone poziome linie biegnące wzdłuż boków samochodu i ostrzejsze, bardziej pionowe, linie podkreślające tylne błotniki i nadkola.

W kabinie znajdziemy m.in. szeroki podłokietnik konsoli środkowej, nowe, szersze przednie fotele czy ekran dotykowy LED wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów. Oprócz licznych aplikacji pokładowy system multimedialny zapewnia bezprzewodową integrację smartfona przy użyciu Apple Car Play lub Android Auto.

Japończycy zdecydowali się na - nietypowe w tej klasie samochodów - umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz zachował funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Udoskonalono system hamowania w ruchu miejskim (CMBS), który skuteczniej wykrywa teraz pieszych i rowerzystów w warunkach nocnych. Dzięki przedniej szerokokątnej kamerze, tempomat adaptacyjny (ACC) może teraz pracować przy niewielkich prędkościach, w ulicznym korku.

Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji rozpocznie się na rynku europejskim w połowie 2020 roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy