Nowa Honda HR-V e:HEV - tylko jako hybryda!

Honda zaprezentowała nową generację modelu HR-V. Miejski crossover będzie po raz pierwszy dostępny z napędem hybrydowym (i tylko z nim). Auto wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku.

Nowa Honda HR-V wyróżnia się na tle poprzednika zintegrowaną osłoną chłodnicy, wydłużoną maską i bardziej pionowymi bokami, dzięki czemu uzyskano dodatkową przestrzeń we wnętrzu samochodu. Auto zachowało podobnie poprowadzoną linię okien oraz ukrytą klamkę tylnych drzwi, ale tył jest wyraźnie dłuższy, co pozwoliło na większe pochylenie słupka C oraz tylnej szyby.

Z kolei projekt deski rozdzielczej jest bardzo minimalistyczny - znajdziemy tu jedynie wystający ekran multimediów oraz panel klimatyzacji (na szczęście Honda z niego nie zrezygnowała, na rzecz sterowania z poziomu ekranu). Całość wyraźnie przypomina... deski rozdzielcze stosowane w Mazdach. Warto zwrócić uwagę, że wbrew panującym trendom, Honda nie zastosowała wirtualnych zegarów.

Reklama

Producent zapewnia, że wnętrze zapewnia wygodne warunki podróżowania dla czterech dorosłych osób. Co ważne, nie zrezygnowano z systemu składania siedzeń Magic Seats, który pozwala na uzyskanie albo idealnie płaskiej podłogi, albo podniesienie siedziska kanapy, uzyskując w ten sposób przestrzeń do przewożenia wysokich przedmiotów.

Producent nie zdradza póki co szczegółów na temat układu napędowego. Wspomina jedynie, że składać się będzie to układ "dwusilnikowy". Co jest logiczne - auto z jednym silnikiem nie jest hybrydą. Skądinąd wiemy jednak, że hybrydowe HR-V będzie mieć napęd na wszystkie koła. Wynikałoby z tego, że tylne koła będą napędzane motorem elektrycznym, a przednie spalinowym. Tyle tylko, że inne hybrydy Hondy działają na tej zasadzie, że jednostka pełni rolę generatora prądu, a źródłem napędu jest elektryk. Może więc pisząc o napędzie "dwusilnikowym" Honda miała na myśli dwa silniki elektryczne?

Na więcej szczegółów będziemy musieli jeszcze poczekać. Pewne jest natomiast, że napęd hybrydowy będzie jedynym dostępnym w europejskim HR-V. Na pozostałych rynkach pojawi się oczywiście także zwykły silnik benzynowy.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy