Nowa honda CR-V

Honda zaprezentowała szczegółową specyfikację trzeciej generacji modelu CR-V. Przypomnijmy, że pierwszy pokaz tego samochodu odbył się na salonie paryskim.

Honda CR-V / Kliknij
Honda CR-V / KliknijINTERIA.PL

Honda CR-V obecna jest na rynku od 11 lat, podczas których nabywców znalazło niemal 2.5 mln egzemplarzy tego samochodu.

Nowy model zmienił się dość znacznie wizualnie. W oczy rzuca się szczególnie górna linia okien opadająca w tylnej części nadwozia. Przód z kolei jest bardziej masywny - na taki odbiór wpłynął nowy zderzak i atrapa chłodnicy. Z tylnej klapy usunięto koło zapasowe i umieszczono pod podłogą bagażnika - to wyraźny znak, że CR-V przestaje udawać samochód terenowy i staje się czystej krwi SUV-em czyli autem do wszystkiego, ale najmniej do jazdy w terenie.

INTERIA.PL

W nowej hondzie zastosowano nowy układ napędu na cztery koła o nazwie Real Time 4 WD. W normalnych warunkach samochód jest napędzany na przednią oś, jednak w momencie wykrycia poślizgu moment obrotowy trafia na koła tylne. Dzieje się to szybciej niż w obecnym modelu, ponadto na tylną oś może trafić o 20 procent momentu więcej niż obecnie. Takie rozwiązanie ma łączyć niskie zużycie paliwa z dobrymi właściwościami trakcyjnymi.

Te ostatnie zapewniać ma również obniżenie środka ciężkości o 3,5 cm, poszerzenie rozstawu koł o 3 cm oraz zastosowanie większych, 17-calowych kół.

INTERIA.PL

Wersja podstawowa CR-V napędzana będzie nowym silnikiem benzynowym VTEC o pojemności 2,0 l pochodzacym z tej samej "rodziny" co 1,8 l. SOHC i-VTEC civica. Ponadto dostępna będzie całkowicie nowa, 150-konna jednostka napędowa o pojemności dwóch litrów oraz 2.2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 140 KM.

Benzynowe jednostki napędowe będą współpracowały z nowymi przekładniami - sześciobiegową skrzynią manualną lub pięciobiegowym automatem.

Nowa honda CR-V trafi do salonów na początku przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas