Nissan X-Trail po liftingu

Przy okazji finału Ligi Mistrzów Nissan, który jest oficjalnym sponsorem tej serii rozgrywek, zaprezentował odświeżoną odmianę swojego największego crossovera - modelu X-trail.

Produkowane od 2013 roku auto doczekało się kilku znaczących modyfikacji. Z przodu nowe są: zderzak, osłona chłodnicy, reflektory i światła przeciwmgłowe (prostokątne zamiast okrągłych). Pas przedni otrzymał też więcej wstawek z czarnego, błyszczącego plastiku. Z tyłu, oprócz nowego zderzaka, pojawiły się zmodernizowane światła wykonane w całości w technice diodowej. Przy okazji auto otrzymało cztery nowe kolory nadwozia i nowe wzory aluminiowych obręczy kół w rozmiarze 17 i 18 cali.

W kabinie zastosowano m.in. nową, podciętą u dołu, czteroramienną kierownicę, która ułatwia wsiadanie i zapewnia lepszą widoczność wskaźników. Oprócz tego producent zdecydował się też na nowe dysze nawiewów z czarnym, połyskującym wykończeniem.

Reklama

Kilka nowości znajdziemy też na liście opcji. Niezależnie od wersji standardem jest teraz radio cyfrowe DAB. Opcjonalna nawigacja otrzymała nowy interfejs użytkownika i antenę dachową zapewniającą lepszą jakość sygnału. Odmiana Tekna oferowana jest teraz z ośmiogłośnikowym nagłośnieniem sygnowanym przez Bose. Lista opcji obejmuje m.in. podgrzewaną tylną kanapę.

Przy okazji liftingu przeprojektowano też przestrzeń bagażową. Kufer ma teraz pojemność 565 l (wcześniej 550 l). Po złożeniu oparć drugiego i (opcjonalnego) trzeciego rzędu do dyspozycji jest 1996 l.

Wraz z odświeżoną wersją debiutuje również nowy, opcjonalny system półautonomicznej jazdy o nazwie ProPILOT. Pozwala on na autonomiczną jazdę autostradą utrzymując samochód na zadanym pasie ruchu. Dzięki rozbudowanej funkcji aktywnego tempomatu samochód potrafi radzić sobie w każdych warunkach, niezależnie od natężenia ruchu (prędkości autostradowe i jazda w korku).

Bez zmian pozostała paleta jednostek napędowych. Do wyboru są więc dwa silniki Diesla - 1,6 l 130 KM i 2,0 l 177 KM - oraz benzynowy 1,6 l generujący 163 KM. Oba silniki wysokoprężne oferowane są w wersjach z napędem na przednią lub obie osie (jednostka benzynowa tylko 2WD). Standardem jest sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Na liście opcji - w przypadku silników Diesla - znajduje się bezstopniowa przekładnia CVT.

Samochody w zmodernizowanej wersji trafić maja na rynki Starego Kontynentu już w sierpniu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy