Najszybszy ford w historii

Chociaż debiutował w Londynie, to nie zabraknie go w Paryżu. Mowa o nowym focusie RS.

Ford ujawnił kolejne informacje na temat tego samochodu, który szczegółowo opisywaliśmy już w lipcu.

Focus RS jest napędzany pięciocylindrowym, 2.5-litrowym silnikiem o mocy 300 KM i momencie 440 Nm. Napęd za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów będzie trafiał na przednie koła. Auto jest najszybszym europejskim fordem w historii - sprint do 100 km/h zajmuje mniej niż 6 sekund, a prędkość maksymalna przekracza (zapewne minimalnie) 260 km/h.

300 KM na przedniej osi - czy to może jeździć? Powszechnie uważa się, że granicą mocy, którą mogą przenieść przednie koła jest 250 KM. Ford zrobił jednak wszystko, by zadać kłam temu twierdzeniu.

Przed wszystkim zastosowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu Quaife (tzw. szperę). By zapewnić dobre prowadzenie o 40 mm milimetrów zwiększono rozstaw kół oraz całkowicie przeprojektowano przednie zawieszenie, które nazwano "RevoKnuckle". Ma ono minimalizować efekt szarpania kierownicą występujący podczas szybkiego ruszania mocnym autem przednionapędowym.

RevoKnuckle bezpośrednio współpracuje ze szperą. Na czym polega to rozwiązanie? Dokładnie nie wiadomo, producent informuje jedynie, że poprzez uproszczenie kolumny McPhersona i odpowiednie ustawienie geometrii redukowane jest zjawisko szarpania kierownicą. Póki co, pozostaje nam tylko w to wierzyć...

Nowy ford focus RS znajdzie się w sprzedaży na początku przyszłego roku. Dostępny będzie w jednym z trzech charakterystycznych kolorów: zielonym, niebieskim i białym.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy