Oto focus RS!

Koniec z tajemnicą! Ford ujawnił niemal wszystkie informacje na temat nowego wcielenia focusa RS.

Kliknij
KliknijInformacja prasowa (moto)

Nowy pojazd jest zgodny z wcześniejszymi zapowiedziami koncernu. Ford informował, że moc silnika wyniesie nie mniej niż 280 KM, a moment obrotowy przekroczy 400 Nm. W rzeczywistości 2.5-litowy, doładowany silnik benzynowy generuje 300 KM i 410 Nm.

Moment obrotowy za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów trafia (niestety) tylko na koła przednie. Według jeszcze nieoficjalnych pomiarów focus przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 6 sekund.

Informacja prasowa (moto)

Jost Capito, dyrektor oddziału Forda, zajmującego się samochodami o wysokich osiągach, który kierował pracami nad nowym focusem RS zdradził, że rozważano napęd na wszystkie koła. Przeważyły jednak minusy tego rozwiązania, w tym największy, czyli większa masa. Chociaż zapewne koszty takiego rozwiązania również nie pozostały bez wpływu na decyzję.

Najmocniejsza wersja focusa wyróżnia się nie tylko wysoką mocą, ale i stylistyką. Samochód otrzymał zmienione zderzaki, dodatkowe wloty powietrza na przednich błotnikach, podwójny układ wydechowy oraz sporych rozmiarów tylny spojler umieszczony nad szybą.

Informacja prasowa (moto)

We wnętrzu pojawiły się kubełkowe fotele firmy Recaro, a na środkowej konsoli - wstawki z plastiku udającego karbon. Na pedałach zamontowano aluminiowe nakładki, zaś kierowca ma do dyspozycji trzy nowe wskaźniki: ciśnienia doładowania oraz ciśnienia i temperatury oleju.

Przeniesienie olbrzymiego momentu na przednią oś nie jest łatwą sprawą. Dlatego focusa wyposażono w dyferencjał o ograniczonym poślizgu Quaife. By zapewnić dobre prowadzenie o 40 mm milimetrów zwiększono rozstaw kół oraz całkowicie przeprojektowano zawieszenie. Focus RS otrzymał mocniejsze i dłuższe półosie napędowe, krótsze i mocniejsze sprężyny oraz amortyzatory o bardziej sportowej charakterystyce pracy. Ponadto z tyłu zastosowano grubszy i dłuższy stabilizator.

Modyfikacjom poddano również układ kierowniczy. Samochód ma jeszcze bardziej spontanicznie reagować na ruchy kierownicy, a kierowca dzięki dobremu sprzężeniu zwrotnemu będzie informowany o tym, co dzieje się z przednimi kołami.

Informacja prasowa (moto)

Większa moc to większe prędkości, a większe prędkości to większe wymagania wobec hamulców. W focusie RS zastosowano z przodu wentylowane tarcze o średnicy 336 mm. Z tyłu tarcze są niewiele mniejsze, bo mierzą 300 mm. Wraz z potężnymi zaciskami hamulce ukryto pod monstrualnymi, 19-calowymi felgami na które zamontowano opony 235/35.

Współczesne samochody nie mogą się obyć bez elektronicznych pasterzy. Oczywiście wymagania wobec ESP w samochodzie tego typu są nieco inne niż w "cywilnych" odpowiednikach. Układ stabilizacji jazdy zamontowany w RS-ie interweniować będzie później i mniej inwazyjnie, w dodatku można całkowicie wyłączyć.

- Projektując focusa RS skupialiśmy się na jeździe bez ESP, tak by samochód bez elektroniki prowadził się jak najlepiej. ESP w tym aucie nie ma za zadanie pomagać kierowcy w prowadzeniu, to jest tylko i wyłącznie urządzenie przypisane pod dział "bezpieczeństwo". - wyjaśnił Jost Capito.

Chociaż stylistycznie focus RS znacznie różni się od zwykłych wersji to będzie produkowany na tej samej taśmie montażowej w niemieckiej fabryce w Saarlouis. Obejmą go również standardowe zasady gwarancji Ford of Europe.

Ford focus RS zadebiutuje 22 lipca na salonie w Londynie. Pierwsze auta trafią do salonów na początku przyszłego roku. Cena nie jest jeszcze znana.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas