Multiwitamina
W salonach sprzedaży pojawił się już fiat panda z silnikiem 1,3 multijet. Jest to pierwszy samochód z segmentu A z silnikiem diesla,. Jednostka 1.3 16v multijet posiada 4 cylindry przy pojemności 1248 ccm. Moc maksymalna to 70 KM a moment obrotowy 145 Nm (14,8 kgm) przy 1500 obr/min.
Silnik 1.3 16v multijet waży 130 kg; ma małe gabaryty, długość 50 centymetrów i wysokość 65 cm; rozkład komponentów został tak opracowany, aby zajmował jak najmniej miejsca; gwarantuje te same osiągi co większe silniki, ponieważ nie został "zredukowany", lecz "zminiaturyzowany".
Zaprojektowany i produkowany wspólnie przez Fiata i General Motors w zakładach FIAT-GM Powertrain Polska w Bielku silnik 1.3 multijet jest najmniejszą jednostką wysokoprężną czterocylindrową "Common Rail" obecną na rynku. Może pochwalić się także innymi walorami. Np. w porównaniu z wszystkimi "małymi Dieslami" posiadającymi turbinę o stałej geometrii, które dostępne są dzisiaj na rynku jest najmocniejszy.
Jednostkę tą zaprojektowano nie na standardowe 150.000, ale na 250.000 km. Pomimo długiej żywotności silnik nie wymaga żadnej zaplanowanej konserwacji komponentów mechanicznych (nawet standardowej wymiany elementów rozrządu po 80.000 km). A odstępy czasowe pomiędzy kolejnymi wymianami oleju wydłużają się z 20 do 30.000 km. Silnik 1.3 16v multijet spełnia limity emisji normy Euro 4, która wejdzie w życie dopiero w 2006 roku. Wynik ten uzyskał bez stosowania skomplikowanego urządzenia do oczyszczania spalin, jakim jest filtr cząsteczek stałych.
Osiągi panda wyposażonej w silnik 1.3 16v multijet to: prędkość maksymalna 160 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13 sekund, zużycie paliwa: 5,4 l/100 km w cyklu miejskim, 3,7 l/100 km poza miastem i 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym.