Mini John Cooper Works Convertible

Brytyjczycy zaprezentowali właśnie nowe Mini John Cooper Works w wersji z otwartym nadwoziem. Czym pojazd wyróżnia się na tle standardowych egzemplarzy?

Mini John Cooper Works Convertible mierzy 3 874 mm długości 1 727 mm szerokości i 1 415 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 495 mm.

W oficjalnym komunikacie czytamy, że samochód zapewniać ma "ekstremalną frajdę z prowadzenia". Model poznamy po zmodyfikowanym pasie przednim. Auto otrzymało m.in. nowy zderzak z większymi wlotami powietrza, przednie reflektory wykonane w technologii LED i zmodyfikowaną osłonę chłodnicy z kratkami o strukturze plastra miodu.

Standardem są felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 17-cali i sportowy układ wydechowy. Sterowany elektrycznie miękki dach może być składany w czasie jazdy z prędkościami do 30 km/h. By cieszyć się powiewem wiatru we włosach wystarczy zaledwie 18 sekund.

Reklama

W kabinie znajdziemy m.in. sportowe fotele i obszyte skórą kierownicę i drążek zmiany biegów. W standardzie dostaniemy również nakładki na pedały i progi ze stali nierdzewnej oraz zmieniony zestaw wskaźników. Nieco inne jest też wykończenie bagażnika, który pomieści pakunki o objętości do 215 l (160 l, jeśli w bagażniku znajduje się złożony dach).

Na liście opcji znalazły się takie dodatki, jak np. wyświetlacz HUD czy pakiet MINI Excitement obejmujący m.in. zamontowany w lusterku drzwi kierowcy projektor wyświetlający na ziemi logo marki.

Pod maskę trafił czterocylindrowy, doładowany, benzynowy silnik 2,0 l TwinPower Turbo. Jednostka generuje 231 KM i 320 Nm. To o 20 KM więcej niż w poprzedniku i o 39 KM więcej, niż w kabriolecie Mini Cooper S. Warto podkreślić, że maksymalny moment obrotowy oferowany jest w szerokim zakresie od 1 250 do 4 800 obr./min, co pozwala spodziewać się rewelacyjnej dynamiki. Standardowo silnik sprzęgany jest z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Na liście opcji znajdzie się też sześciostopniowy automat.

W układzie przeniesienia napędu standardowo montowana jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.

Podstawowa wersja przyspiesza do 100 km/h w 6,6 s i osiąga prędkość maksymalną 242 km/h. Samochód z automatyczną przekładnią przyspiesza do setki w 6,5 s i rozpędza się do prędkości 240 km/h.

Za bezpieczeństwo odpowiada układ hamulcowy sygnowany przez Brembo. Auto otrzymało również przeprojektowane, usportowione zawieszenie.

Cennik Mini John Cooper Works Convertible nie został jeszcze opublikowany.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mini John Cooper Works
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy