MINI, gdzie masz dach?
Blisko trzy lata od rynkowego debiutu MINI, doczekaliśmy się kolejnego członka rodziny pojazdów o brytyjskim rodowodzie i niemieckim rodzicu (grupa BMW). Tym razem do gamy pojazdów MINI One, MINI One D, MINI Cooper i MINI Cooper S dołączą dwa kabriolety - MINI One Cabriolet oraz MINI Cooper Cabriolet.
Pojazdy produkowane będą w brytyjskiej fabryce Oxford, podobnie, jak wymienione wcześniej modele. Oficjalny debiut tych aut odbędzie się 2 marca, podczas dnia prasowego salonu samochodowego w Genewie. Wtedy również poznamy ceny obu wersji.
MINI z otwartym dachem wyposażony został w cztery fotele. Od strony technicznej charakteryzować go będzie dynamiczne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy oraz bogate wyposażenie. W standardzie znajdą się tam cztery poduszki powietrzne i czujniki parkowania.
Składaniem i rozkładaniem dachu zajmuje się specjalny mechanizm, który wymaga od kierowcy dwukrotnego użycia jednego przycisku. Pierwsze jego wciśnięcie odsuwa poszycie na 40 cm, natomiast drugi ruch ręką powoduje całkowite złożenie dachu za oparciami tylnych siedzeń w przeciągu zaledwie 15 sekund. Bagażnik w kabriolecie MINI ma pojemność 165 litrów przy zaciągniętym dachu, natomiast podczas jego złożenia przestrzeń bagażowa zmniejsza się do 120 litrów.
Do gamy kolorów dołączyły dwie nowe barwy - pomarańczowa (Hot Orange) i niebieska (Cool Blue). We wnętrzu też zrobiło się bardziej kolorowo - kierowca może jako opcję zamówić dodatkowe elementy wykończeniowe z chromu, antracytu, aluminium lub drewna.
Pod maską obu wersji kabrioletu znalazła się 1,6-litrowa jednostka benzynowa. W przypadku MINI One Cabriolet dysponuje ona mocą 90 KM, która pozwala rozpędzić pojazd do prędkości 175 km/h i przyspieszyć od 0-100 km/h w 11,8 sekundy. MINI Cooper Cabriolet ma z kolei moc 115 KM, osiąga prędkość maksymalną 193 km/h i przyspiesza od 0-100 km/h w 9,8 sekundy.