Micra C+C
Nissan zaprezentował nową wersją micry. Tym razem jest to popularna w ostatnim czasie wersja coupe/convertible, która u nissana zyskała nazwę C+C.
Pojazd został opracowany w Anglii, a jego produkcją, jak wszystkich wersji micry, zajmie się fabryka w Sunderland. Micra C+C trafi do sprzedaży w grudniu.
Prototyp tego samochodu został zaprezentowany po raz pierwszy na salonie paryskim w 2002 roku. W odróżnieniu od innych samochodów tego typu micra charakteryzuje się sztywnym dachem, który jest przeźroczysty.
Jego opracowaniem i produkcją zajmuje się znana jest głównie z tuningu firma Karmann. Gotowe moduły hardtopu trafiają następnie do Sunderland, gdzie są montowane na samochody.
Micra C+C jest niższa i dłuższa od hatchbacka. Linia dachu przebiega o 11 cm niżej, zaś długość wzrosła o 9 cm. Dodatkowe centymetry ulokowano w tylnej części nadwozia celem stworzenia schowka na dach. W odróżnieniu od wersji ze stałym dachem micra C+C posiada wnętrze typu 2+2. a więc na tylnych siedzeniach zmieści się najwyżej dwójka dzieci.
Składanie i rozkładanie dachu odbywa się automatycznie ze jednym naciśnięciem przycisku i trwa 22 sekundy.
Mimo swego zabawowego charakteru micra C+C nie jest pozbawiona funkcjonalności. Przy schowanym dachu bagażnik ma 221 litrów pojemności, po rozłożeniu rośnie ona niemal dwukrotnie.
Za źródło napędu micry C+C będą służyły silniki benzynowe o pojemności 1.4l i mocy 88 KM oraz 110-konny 1.6l 16v.