Mercedes SLK z nowymi silnikami
Mercedes zafundował kurację odmładzającą modelowi SLK. Wbrew utartym standardom więcej do powiedzenia mieli w tym przypadku inżynierowie niż projektanci.
Mercedesa SLK nie poddano bowiem żadnym modyfikacjom stylistycznym. Znacząco wydłużyła się za to lista wyposażenia standardowego obejmująca m.in. wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej.
Prawdziwa rewolucja zaszła jednak pod maską. Paletę jednostek napędowych otwiera teraz benzynowy model SLK 200 wyposażony w czterocylindrowy silnik 2,0 l o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. To o 30 Nm więcej niż do tej pory. Auto w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s. Mercedes SLK 200 standardowo oferowany będzie z ręczną, sześciostopniową, skrzynią biegów.
Z oferty znika odmiana SLK 250. Zastępuje ją model SLK 300, pod maską którego również znajdziemy benzynowy silnik 2,0 l. W tej wersji może się on pochwalić się mocą 245 KM i maksymalnym momentem obrotowym 370 Nm. To wystarcza, by samochód rozpędzał się do 100 km/h w 5,8 s. Model SLK 300, podobnie jak wysokoprężny SLK 250 d (204 KM i 500 Nm), oferowany będzie standardowo z nową, dziewięciostopniową, automatyczną przekładnią 9G-Tronic. SLK z silnikiem o zapłonie samoczynnym osiąga prędkość 100 km/h w 6,6 s od startu.
Klienci będą też mieli do wyboru benzynowy silnik V6 - model SLK 350. Jednostka o pojemności 3,5 l legitymuje się mocą 306 KM (370 Nm) i zapewnia autu sprint do 100 km/h w 5,6 s. Na szczycie gamy modelowej stoi SLK 55 AMG z benzynowym V8 o pojemności 5,5 l. W tej odmianie auto oferuje aż 421 KM (540 Nm) i przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s.