Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ po liftingu
Producent ze Stuttgartu odświeżył właśnie model GLC sygnowany logiem AMG. Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ doczekał się kilku zmian mających podtrzymać zainteresowanie nabywców.
Samochód wyróżnia się teraz przestylizowanym reflektorami. W palecie barw karoserii pojawił się nowy lakier (graphite grey metallic), wprawne oko fana marki rozpozna również nowe, trapezoidalne końcówki układu wydechowego o przekątnej 90 mm. Zakres zmian obejmuje też nowy wzór - opcjonalnych - 21-calowych obręczy kół.
Wzorem pozostałych modeli we wnętrzu pojawiła się najnowsza wersja systemu multimedialnego MBUX z ekranem o przekątnej 10,25 cala (umieszczony za jednym szkłem z "wirtualnymi" zegarami o przekątnej 12,3 cala). Sam system można obsługiwać z poziomu dotykowych ekranów, głosowo (reaguje na hasło "Hej Mercedes"), gestem lub dotykowym panelem na konsoli centralnej. W wersji S standardem jest wielofunkcyjna kierownica wyposażona w gładziki, które również służyć mogą do obsługi zestawu info-rozrywki.
Odmiana S standardowo wyposażona jest ponadto w pakiet AMG Driver podnoszący prędkość maksymalną do 280 km/h. Bez żadnych dopłat klienci otrzymają za to system AMG RIDE CONTROL+ z trzystopniową regulacją pneumatyczne zawieszenie i elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego.
Lista dodatków poszerzyła się np. o nowy wzór tapicerki (magma grey/black) z kontrastowymi szwami, a system wyboru trybu jazdy AMG Dynamic Select zyskał nowe ustawienie do jazdy po śliskiej nawierzchni.
Przypominamy, że Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 4,0 l. W odstawowej odmianie motor generuje 476 KM i 650 Nm. Wersje sygnowane literą S mogą pochwalić się mocą 510 KM i maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm. Moc trafia na koła obu osi za pośrednictwem 9-stopniowej, dwusprzęgłowej, przekładni 9G-Tronic.
Standardowa odmiana przyspiesza do 100 km/h w 4 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. AMG GLC 63 S 4MATIC osiąga setkę w 3,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 280 km/h.
PR