Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake
306 KM i 4,9 s do 100 km/h. Tak, w jednym zdaniu, scharakteryzować można nowe "kombi" z Affalterbach. Mercedes-AMG zaprezentował właśnie model CLA 35 4MATIC Shooting Brake.
Na tle standardowego CLA samochód wyróżnia się wydłużoną maską, szerszymi nadkolami czy - typową dla AMG - osłoną chłodnicy i większymi wlotami powietrza w zderzaku. Linia boczna - do słupka B - jest identyczna jak w czterodrzwiowym coupe. Tylne szyby (oczywiście pozbawione ramek) przebiegają jednak zdecydowanie wyżej niż w modelu czterodrzwiowym. W stosunku do CLA nadwozie zostało też odpowiednio wzmocnione (dodatkowe rozpórki i inne zawieszenie silnika) by zapewnić mu jeszcze większą sztywność.
Standardowo auto porusza się 18-calowych, pięcioramiennych, obręczach kół. Opcjonalnie można się też zdecydować na felgi w rozmiarze 19 cali. Lista opcji to m.in. pakiety: Night i Aerodynamics. Pierwszy obejmuje lakierowane na czarno dodatki (np. splitter) i czarne, chromowane końcówki układu wydechowego. Drugi to m.in.: większe wloty powierza i zoptymalizowany tylny spoiler zwiększający siłę docisku.
Wnętrze obejmuje np.: sportowe fotele wykończone czarną sztuczna skórą (artico) i alcantarą z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami, listwy dekoracyjne w fortepianowej czerni (wysoki połysk) czy nakładki na pedały ze szczotkowanego aluminium. Oprócz tego są też: czarna podsufitka i aluminiowe listwy progowe z napisem AMG.
Źródłem napędu jest benzynowy turbodoładowany silnik 2,0 l serii M260. Jednostka wyposażona jest m.in. w: chłodzony wodą intercooler, aktywny system sterowania temperaturą oleju czy zmienne sterowanie zaworami CAMTRONIC. Silnik generuje 306 KM (5800 obr./min) i osiąga maksymalny moment obrotowy 400 Nm (3000-4000 tys. obr./min.).
Napęd przekazywany jest na obie osie za pośrednictwem zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni AMG SPEEDSHIFT 7G z - optymalizującą trakcję - funkcją Race-Start i manetkami przy kierownicy. Za dołączanie tylnych kół odpowiada - zamontowane przy tylnym dyferencjale - sprzęgło wielopłytkowe. W zależności od warunków jazdy napęd może w 100 proc. trafiać na przód lub też być dystrybuowany pomiędzy osie w proporcji 50:50. Charakterystyka pracy układu zależy od wybranego trybu działania układu kontroli trakcji (trzy poziomy). Oprócz tego - dzięki systemowi AMG DYNAMIC SELECT - kierowca ma też do wyboru pięć trybów jazdy: "Slippery", "Comfort", "Sport", "Sport +" oraz "Individual".
Nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna to, limitowane elektronicznie, 250 km/h.