Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé i Cabriolet po liftingu
Na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku podziwiać można będzie odświeżone Mercedesy klasy C w wersji coupe i kabriolet. Co oferuje ich topowa odmiana - Mercedes-AMG C 43 4MATIC?
W obu przypadkach pod maską pracuje podwójnie doładowany V6 o pojemności 3,0 l. Benzynowy motor rozwija moc 390 KM (przy 6100 obr./min) i oferuje maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Wartość utrzymuje się w bardzo szerokim zakresie prędkości - od 2500 do 5000 obr./min.
Standardowe wyposażenie obejmuje napęd na cztery koła 4MATIC. Rozdziela on moment obrotowy w proporcji 31:69 proc. z przewagą kół osi tylnej. W układzie napędowym pracuje też automatyczna, dziewięciostopniowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.
Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s. Kabriolet potrzebuje na to o 0,1 s dłużej. Obie wersje osiągają, limitowaną elektronicznie, prędkość maksymalną 250 km/h.
Z zewnątrz samochody wyróżniają się inną osłoną chłodnicy ze srebrnym, matowym logo marki przechodzącym w podwójne, poziome, ożebrowanie. Auta otrzymały też przeprojektowane zderzaki. Przedni zoptymalizowano pod katem zapewnienia jak najlepszego chłodzenia silnika i hamulców. Z tyłu w oczy rzucają się dwie podwójne, chromowane na wysoki połysk, okrągłe końcówki układu wydechowego. Inne są też - sygnowane przez AMG - aluminiowe obręcze kół.
Standard obejmuje m.in. aluminiowe pedały i wykonaną ze sztucznej skóry, łączoną z altantarą, czarną tapicerkę z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami. Czerwone są też m.in. pasy bezpieczeństwa. W coupe liczyć można również na czarną podsufitkę. Obie wersje pochwalić się mogą czarnymi, lakierowanymi na wysoki połysk, listwami ozdobnymi. Wprawne oko fana dostrzeże również nowe wzory wielofunkcyjnych kierownic AMG.
Wśród opcji znajdziemy m.in. cyfrowe zegary (12,3 cala), sportowe fotele AMG Performance, a w kabriolecie - system AIRSCARF (nadmuch ciepłego powietrza na szyję). Klienci mogą się też zdecydować na system kontroli komfortu ENERGIZING (steruje m.in. układami wentylacji, oświetlenia wnętrza czy audio).
W zawieszeniu zastosowano stalowe sprężyny współpracujące z elektronicznie sterowanymi, aktywnymi amortyzatorami (wyposażenie standardowe). Za pomocą przełącznika na konsoli środkowej kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy (komfortowy, sportowy i sport+). Bez dopłaty liczyć też można na adaptacyjne, elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy.
Ciekawą opcją jest możliwość doposażenia systemu multimedialnego COMMAND w system AMG TRACK PACE. To stworzony z myślą o torowej rywalizacji rejestrator parametrów jazdy. Pozwala on monitorować i zapisywać nawet 80 parametrów, takich jak np. prędkości i przyspieszenia. Oprócz danych z czujników (kąta skrętu, prędkości obrotowe kół, żyroskop itd.) układ współpracuje z systemem nawigacji satelitarnej GPS. Dzięki temu potrafi nie tylko mierzyć czasy poszczególnych okrążeń, ale nawet dzielić tory na sektory i - w czasie rzeczywistym - informować o kierowcę o osiąganych wynikach.
Oficjalna premiera odświeżonych modeli zaplanowana została na przyszły tydzień, gdy rozpocznie się międzynarodowy salon motoryzacyjny w Nowym Jorku.