McLaren 600LT Spider - zaskakująco lekki
Brytyjski producent zaprezentował piąty już model noszący dopisek Longtail - tym razem jest to McLaren 600LT Spider.
Otwarta odmiana modelu 600LT nie różni się znacząco od wersji coupe. Ponieważ składa się tylko część dachu znajdująca się nad podróżnymi, a na swoim miejscu zostają tylne pałąki, nawet po przekształceniu w kabriolet auto zachowuje linię nadwozia niczym w coupe. Całą operację złożenia twardego, trzyczęściowego dachu można wykonać przy prędkościach do 40 km/h.
Otwarte nadwozie wymaga oczywiście zastosowania dodatkowych wzmocnień, ale McLaren bardzo alergicznie reaguje na zwiększanie masy swoich modeli. Bardzo szerokie wykorzystanie włókna węglowego pozwoliło na uzyskanie wyniku 1297 kg (na sucho), co oznacza, że 600LT Spider jest zaledwie o 50 kg cięższy, niż wersja coupe. Warto też odnotować, że to aż o 100 kg mniej, niż modelu 570S Spider.
Samochód napędzany jest dobrze znaną jednostką V8 biturbo o pojemności 3,8 l i mocy 600 KM. 600LT Spider przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s, a do 200 km/h w 8,4 s. Pierwsza wartość jest identyczna jak w coupe, a druga zaledwie o 0,2 s gorsza. Prędkość maksymalna wynosi 324 km/h.
McLaren 600LT Spider
McLaren podkreśla naturalnie wyjątkową precyzję prowadzenia swojego modelu. 600LT Spider otrzymał wyczynowe zawieszenie z elementami z kutego aluminium, przeprojektowane amortyzatory oraz bardzo lekki układ hamulcowy. Auto porusza się na stworzonych na tor oponach Pirelli P-Zero Trofeo R.