McLaren 600LT debiutuje w Goodwood

Rozpoczynający się dziś Festiwal Prędkości w Goodwood obfituje w ciekawe premiery. Jedną z nich jest nowy McLaren 600LT - czwarty z kolei przedstawiciel serii "Longtail" (z wydłużoną tylną częścią karoserii).

Bazą do stworzenia modelu 600LT był McLaren 570S. Mimo że auto otrzymało dłuższą karoserię, nowy model jest lżejszy i mocniejszy od pierwowzoru. W stosunku do 570S McLaren 600 LT zyskał 7,3 cm długości i stracił aż 96 kg. Sucha masa 600 LT wynosi zaledwie 1 247 kg. Gotowy do drogi pojazd (z płynami eksploatacyjnymi i zbiornikiem zatankowanym w 90 proc.) waży 1 356 kg.

Reklama

Nadwozie mierzy dokładnie 4604 mm długości, 1930 mm szerokości (bez lusterek) i zaledwie 1194 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm, czyli dokładnie tyle samo, co w McLarenie 570S. Sama karoseria to wykonany głównie z włókien węglowych monocoque ze specjalnymi strefami zgniotu wzmocnionymi aluminium.

Źródłem napędu jest silnik M838TE o pojemności 3,8 l. Podwójnie doładowane, umieszczone centralnie, V8 generuje moc 600 KM (7500 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 620 Nm (5500-6500 obr./min). Moc przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni 7 SSG.

McLaren 600LT przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s i osiąga prędkość maksymalną 328 km/h. Prędkościomierz wskazuje 200 km/h w 8,2 s od startu. Na rozpędzenie się do 300 km/h samochód potrzebuje 24,9 s.

W zapanowaniu nad autem pomagają standardowe, ceramiczne, hamulce z sześciotłokowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi zaciskami na tylnej osi. Auto zatrzymuje się ze 100 km/h na dystansie 31 m. Pełne hamowanie z prędkości 200 km/h zajmuje 117 m. Bez żadnych dopłat klienci liczyć też mogą na: adaptacyjne zawieszenie, ultralekkie obręcze kół z oponami Pirelli P-ZERO Trofeo R (225/35/R19 przód i 285/35/R20 tył) czy dedykowany, sportowy układ wydechowy.

Produkcja McLarena 600LT ma być "ściśle limitowana". Brytyjczycy rozpoczęli już zbieranie zamówień. W Wielkiej Brytanii samochód wyceniono na 185 500 funtów czyli blisko 909 tys. zł. Cena obejmuje podatki oraz specjalne szkolenie z techniki jazdy w ramach Pure McLaren Road Owner Track Day.

Paweł Rygas

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje