Mazda CX-8. Całkiem nowy model!

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Mazda zaprezentowała następcę popularnego niegdyś modelu CX-7. Mazda CX-8, która trafia właśnie do salonów na rodzimym, japońskim rynku, pomieści na pokładzie do siedmiu osób.

Premiera samochodu nie jest zaskoczeniem. O nowym modelu pozycjonowanym między znanym na Starym Kontynencie CX-5, a oferowanym głównie w USA, ale również w Polsce, potężnym CX-9 mówiło się od dłuższego czasu.

Mazda CX-8 mierzy 4,9 m długości, 1,84 m szerokości i 1,73 m wysokości. Jest więc zauważalnie mniejsza niż CX-9, jednak oba modele bazują na tej samej platformie i charakteryzują się identycznym rozstawem osi wynoszącym 2,93 m.

W skromnym, utrzymanym w typowym dla marki stylu, wnętrzu znajdziemy gustowne aluminiowe wykończenia i trójramienną, sportową kierownicę. Pośrodku deski rozdzielczej umieszczono modny, "wolnostojący" wyświetlacz systemu info-rozrywki. Fotele umieszczono w trzech rzędach. W konfiguracji siedmioosobowej bagażnik legitymuje się pojemnością 239 l. Po złożeniu tylnej "ławki" do dyspozycji mamy zdecydowanie rozsądniejsze 572 l.

Reklama

Chociaż Japończycy nie poinformowali, czy CX-8 oferowana będzie również na Starym Kontynencie, świadczyć o tym może zastosowana jednostka napędowa. Pod maskę trafił wysokoprężny silnik 2,2 l z rodziny SKYACTIV-D generujący 187 KM i 450 Nm. W układzie przeniesienia napędu (opcjonalnie na obie osie) zastosowano sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów.

Poprzednik przez długi czas oferowany był wyłącznie z benzynową, turbodoładowaną jednostką 2,3 l, której paliwożerność, przez długi czas, była główną przyczyną niewielkiej popularności CX-7 w Europie.

W ojczyźnie Mazdy klienci mogą już składać zamówienia CX-8. Ceny wahają się między niespełna 3,2 a 4,2 mln jenów, czyli od 24 do 31 tys. euro.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy