Mazda 3 z nowym-starym silnikiem

Mazda poszerza swoją europejską ofertę. Do salonów japońskiego producenta na Starym Kontynencie trafia właśnie kompaktowa Mazda3 z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,5 l.

Mazda 3
Mazda 3Informacja prasowa (moto)

Chociaż Japończycy przedstawiają silnik w kategoriach nowości, jednostka jest doskonale znana polskim nabywcom. Wysokoprężny motor 1,5 l o mocy 105 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm (w zakresie 1600-2500 obr./min) dostępny był w polskich cennikach już od jakiegoś czasu.

"Nowa" jednostka uzupełnia oferowany już europejskim klientom motor 2,2 l Skyactiv-D, który - z uwagi na zaporową akcyzę - nie występuje w naszym kraju. Wyposażona w wysokoprężny silnik 1,5 l Mazda3 przyspiesza do 100 km/h w 11 s i osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej w cyklu pomiarowym - wynosi 3,8 l/100 km.Taki wynik oznacza, że w wielu europejskich krajach można liczyć na dopłaty przy zakupie lub też ulgi w podatkach.

Wraz z prowadzeniem niewielkiego diesla w salonach pojawi się też limitowana wersja Mazdy3 w wersji hatchback z 18-calowymi, malowanymi na czarny mat, obręczami kół i czarną, welurową tapicerką ze skórzanymi przeszyciami. Model, który występować będzie tylko w wersji z kierownicą po lewej stronie, otrzyma również dodatkowy pakiet ospojlerowania.

Silnik 1.5 SkyActiv-DInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas