Mazda 3 po zmianach z nowym systemem

Mazda 3 z roku modelowego 2017, na rodzimym rynku znana jako Mazda Axela, trafiła dziś do sprzedaży w Japonii. W samochodzie wprowadzono szereg nowych rozwiązań.

Podobnie jak wszystkie Mazdy nowej generacji również najnowsza Mazda3 2017 została zaprojektowana zgodnie z filozofią, w której najważniejszy jest człowiek. Szczególną uwagę poświęcono ludzkim cechom i percepcji, aby zapewnić satysfakcjonujące wrażenia zarówno kierowcy, jak i pasażerom.

 Wprowadzenie na rynek Mazdy3 z roku modelowego 2017 jest jednocześnie światowym debiutem systemu G-Vectoring Control (GVC). Jest to pierwszy system wchodzący w skład nowego zestawu technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, zapewniających zintegrowaną kontrolę nad pracą silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia. GVC zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik w celu optymalizacji dociążenia poszczególnych kół, podnosząc w ten sposób precyzję prowadzenia i komfort jazdy praktycznie w każdych warunkach. Najnowsza kompaktowa Mazda w wersjach z silnikiem Diesla otrzymała bardzo precyzyjne sterowanie doładowaniem, które zwiększa elastyczność przy operowaniu pedałem przyspieszenia. Wprowadzono również innowacyjny system tłumienia wibracji powodujących charakterystyczne klekotanie silnika wysokoprężnego w trzech najważniejszych zakresach częstotliwości (Natural Sound Frequency Control), a służącą podobnemu celowi technologię Natural Sound Smoother zastosowano we wszystkich wersjach z silnikiem Diesla.

Reklama

 W środku Mazda3 2017 stała się bardziej funkcjonalna i praktyczna, między innymi dzięki udoskonalonemu wyświetlaczowi Head-up, prezentującemu wysokiej jakości obraz w pełnych kolorach. Wyświetlacz ten ułatwia przekazywanie informacji kierowcy bez zmuszania go do przerywania obserwacji drogi. Mazda poprawiła również ergonomię kierownicy. Nagradzane za stylistykę nadwozia hatchback i sedan wyróżniają się niskoprofilową, mocną i harmonijną sylwetką.

 Jednym z zaawansowanych elementów wyposażenia podnoszących bezpieczeństwo aktywne i ograniczających skutki kolizji jest współpracujący z układem hamulcowym system zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). Dzięki kamerze , która zastąpiła stosowane dotychczas czujniki laserowe, system wykrywa inne pojazdy w większym zakresie prędkości, a także rozpoznaje obecność pieszych na jezdni. Mazda3 2017 będzie również oferowana z systemem adaptacyjnych świateł diodowych (ALH), obejmującym nieoślepiające światła drogowe, które zapewniają doskonałą widoczność nocą bez uszczerbku dla komfortu i bezpieczeństwa innych użytkowników drogi, a także światła mijania o szerokim zasięgu, z układem automatycznego poziomowania.

 Na rynku europejskim Mazda3 2017 pojawi się jeszcze w bieżącym roku. Oferta zespołów napędowych będzie nadal obejmowała trzy silniki benzynowe SKYACTIV-G, w tym SKYACTIV-G 1.5 (100 KM) oraz SKYACTIV-G 2.0 w dwóch wersjach mocy (120 i 165 KM) oraz  diesla: SKYACTIV-D 1.5 (105 KM). Towarzyszą im precyzyjne sześciobiegowe przekładnie manualne SKYACTIV-MT lub przekładnie automatyczne SKYACTIV-Drive.


Dowiedz się więcej na temat: Mazda 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy