Maserati GranSport
Najnowszym członkiem rodziny Maserati jest model GranSport, który swój światowy debiut będzie miał już niebawem podczas salonu samochodowego w Genewie (4-14 marca). Uzupełni on tym samym gamę, plasując się obok dostępnych już modeli Coupe i Spyder, a do sprzedaży trafi latem tego roku.
GranSport prezentuje muskularne, ale nie pozbawione finezji nadwozie, którego głównym atutem są doskonałe parametry aerodynamiczne. Długie testy w tunelu aerodynamicznym pozwoliły na ograniczenie współczynnika oporu powietrza Cx do bardzo dobrej wartości 0,33.
Opływowość pojazdu przekłada się na poprawę innych parametrów - komfortu jazdy (szumy powietrza są zminimalizowane), zużycia paliwa i osiągów. Te ostatnie wyzwala benzynowy silnik V8 o pojemności 4244 ccm, dysponujący mocą 400 KM.
Z jednostką współpracuje nowoczesna przekładnia elektro-hydrauliczna o sześciu biegach, które zmieniane są przy użyciu specjalnych manetek umieszczonych przy kierownicy. Przekładnia posiada komputerowy system Cambiocorsa, pozwalający kierowcy wybrać jeden z czterech trybów pracy skrzyni biegów - Normal, Sport, Automatic i Low Grip. Takie rozwiązanie poprawia nawet o 35% dynamikę jazdy (w przypadku trybu Sport) oraz zwiększa bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach (tryb Low Grip).
Maserati GranSport pokonuje dystans jednego kilometra, przyspieszając od 0 km/h w czasie 23 sekund. Jego przyspieszenie od 0-100 km/h trwa 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 290 km/h.
Dane techniczne Maserati GranSport:
Wymiary:
Długość: 4523 mm
Szerokość: 1822 mm
Wysokość: 1295 mm
Rozstaw osi: 2660 mm
Rozstaw kół: z przodu: 1525 mm z tyłu: 1538 mm
Waga: 1580 kg
Koła: aluminiowe Trofeo-design 19"
Prędkość maks.: 290 km/h
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 4,9 sekundy
Pojemność baku: 88 litrów
Pojemność silnika: 4244 ccm
Moc maksymalna: 400 KM (295 kW) przy 7000 obr/min
Moment obrotowy: 451 Nm przy 4500 obr/min