Lexus RC F. Bazuje na LFA

Na salonie samochodowym w Detroit zadebiutuje Lexus RC F.

Jest to sportowa wersja pokazanego w listopadzie podczas Tokio Motor Show nowego RC coupe.

RC F wyposażony jest w nowy, 5,0 litrowy silnik benzynowy o mocy ponad 450 KM. Szersze felgi i opony, aktywny spojler tylny, wloty powietrza i kanałów chłodzenia oraz elementy z włókna węglowego - wszystko to można określić jako "funkcjonalne piękno".

Charakterystyczna klepsydrowa kratownica osłony chłodnicy dominuje z przodu,

a jego siatka obejmuje "L" Lexusa od górnej linii maski do dolnej krawędzi auta.

Maska jest podniesiona wyżej niż w modelu RC co wzmacnia jego sylwetkę i daje poczucie mocy jaką prezentuje model F. Wloty powietrza i kanałów chłodzenia umieszczone pod przednim zderzakiem i błotnikami oraz stabilizatory jeszcze bardziej oddają sportowy charakter samochodu.

Wloty powietrza w tylnej części przedniego błotnika tworzą kształt litery L łącząc się z poszerzonymi progami, cztery trapezoidalne końcówki układu wydechowego z tyłu uzupełniają agresywny, sportowy charakter auta.

Reklama

Projekt powstał na bazie Lexusa - LFA. Tylny spojler wysuwa się przy prędkości od 80 km/godz i chowa, gdy prędkość zmniejszy się poniżej 40 km/godz, aby utrzymać linię wersji coupe.

Trzy warianty 10-ramiennych 19-calowych kutych felg aluminiowych dostępne są w zależności od wersji - dwa z nich są polerowanie mechanicznie, jeden ręcznie.

Wyjątkowy jest również kokpit Lexusa RC F. Unikalnie zaprojektowane są zegary, kierownica, fotele, pedały i wykończenia. Tablica zegarów zmienia się w zależności od wyboru czterech trybów jazdy. Kierowca może dostosować zakres informacji, kolor wyświetlacza i rozmiar tekstu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy