Lexus LX 700h to największa hybryda w gamie. Polaków jednak nie ucieszy

Dzielny w terenie, oszczędny w mieście i komfortowy na co dzień. Lexus do oferty swojego flagowego SUV-a po raz pierwszy wprowadził hybrydowy układ napędowy, którego sercem jest benzynowy silnik V6. Model LX 700h niebawem trafi do salonów, ale Polacy będą musieli obejść się smakiem.

Lexus LX debiutuje w zelektryfikowanej wersji. Tak dużej hybrydy jeszcze nie było.
Lexus LX debiutuje w zelektryfikowanej wersji. Tak dużej hybrydy jeszcze nie było.Lexusmateriały prasowe

Największy model w ofercie Lexusa doczekał się wreszcie zelektryfikowanej odmiany. Flagowy SUV zadebiutował w wersji hybrydowej LX 700h, w której sercem niskoemisyjnego układu jest potężna jednostka benzynowa V6 twin-turbo o konkretnej pojemności 3,5-litra. Łączna moc układu to 464 KM i 790 Nm. Silnik jest sprzężony z 10-stopniową skrzynią automatyczną. I choć został nafaszerowany nowoczesną technologią, z napędem na wszystkie koła, reduktorem i przekładnią hydrokinetyczną, moc i moment obrotowy są efektywnie przekazywane na koła w zależności od warunków drogowych.

Lexus LX 700h to pierwsza taka hybryda marki

Nowy Lexus LX 700h to pierwsza hybryda marki w historii, w której  zastosowano alternator oraz rozrusznik. W sytuacji, gdy układ hybrydowy odmówi współpracy, rozrusznik umożliwia niezależny zapłon silnika, a alternator zasila 12-woltowy akumulator pomocniczy, umożliwiając pojazdowi kontynuowanie jazdy przy użyciu wyłącznie silnika spalinowego. Co więcej, Lexus LX 700h jest także przygotowany do pracy w trybie awaryjnym - gdy dojdzie do usterki, wszystkie funkcje auta, także te umożliwiające jazdę w terenie, będą działać normalnie.

Lexus LX 700h z hybrydą zachował zdolności terenowe godne flagowca.Lexusmateriały prasowe

Oszczędny i dzielny w terenie. Japończycy pamiętali o najważniejszym

Upakowanie do Lexusa LX 700h technologii hybrydowej nie zmniejszyło jego możliwości do jazdy w terenie. Bateria układu hybrydowego, która umieszczona jest w tylnej części auta, ma wodoszczelną obudowę oraz system czujników. Dzięki temu auto może brodzić w wodzie o głębokości nawet do 700 mm, co jest takim samym wynikiem jak inne wersje silnikowe tego auta. Producent dostosował platformę GA-F w architekturze TNGA z konstrukcją ramową do zwiększonej masy układu hybrydowego, wzmacniając całą strukturę i utrzymując minimalny prześwit jak w innych wersjach auta.

Lexus LX 700h nie będzie dostępny na polskim rynku.Lexusmateriały prasowe

Lexus LX został dostosowany do bycia hybrydą

Co dokładnie się zmieniło? Otóż zmodyfikowano punkt mocowania koła zapasowego, żeby ułatwić zamontowanie baterii hybrydowej, a 12-woltowy akumulator pomocniczy został przeniesiony z komory silnika do tylnej sekcji auta, która została usztywniona. Lexus LX w wersji hybrydowej może służyć także jako źródło zasilania - w zależności od rynku o mocy od 1500 W do 2400 W. Dopracowany został także układ jezdny i zawieszenie, by flagowy SUV radził sobie dobrze na utwardzonych i nieutwardzonych szlakach.

Lexus LX 700h to oszczędna hybryda, która poradzi sobie w trudnych warunkach.Lexusmateriały prasowe

Hybryda pod maską i kilka nowości w kabinie

Wraz z wprowadzeniem hybrydowej odmiany, Lexus LX doczekał się modernizacji wnętrza. Pojawiły się cyfrowe zegary (12,3 cala), systemy bezpieczeństwa Lexus Safety System + najnowszej generacji ze zaktualizowanym układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), proaktywnym asystentem jazdy (PDA) czy tempomatem adaptacyjnym. Jednocześnie do oferty dołączyła odmiana Overtrail, którą rozpoznamy po czarnym grillu i unikatowym wzorem 18-calowych felg. Uterenowiony wariant występuje wyjątkowo w lakierze Moon Desert, który widzieliśmy już na Lexusie NX. To również jedyna odmiana, w której Lexus LX występuje z przednim i tylnym blokowanym dyferencjałem.

Na pokładzie flagowego SUV-a pojawiły się cyfrowe wskaźniki i więcej technologii.Lexusmateriały prasowe

Nowy LX już niebawem w salonach. Polacy obejdą się smakiem

Hybrydowa nowość Lexusa jeszcze w tym roku pojawi się w salonach na wybranych rynkach. Niestety, nad Wisłą tego samochodu raczej nie zobaczymy. Z uwagi na restrykcje związane z emisjami Polacy będą musieli obejść się smakiem.

Lexus LX 700h ma pod maską 3,5-litrowy motor twin-turbo. Lexusmateriały prasowe
Coraz więcej wypadków z udziałem pieszych. Czy to efekt zmian w przepisach?Szczepan MroczekINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas