Land Rover Discovery 3

Land Rover zaprezentował nową generację modelu Discovery, oznaczoną jako 3. Jest to pierwszy model opracowany przez tę firmę po przejęciu przez Forda w 2000 roku.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Od razu postawiono przed nim ambitne zadanie - ma zastąpić na rynku generację 2, która należy do najlepiej sprzedających się SUV-ów.

Chociaż pojazd nie jest dużo większy od poprzednika, oferuje w środku więcej miejsca. Nowy Discovery dostępny będzie w wersjach 5- i 7-osobowych. W obu odmianach tylne siedzenia mogą być składane, dzięki czemu otrzymuje się dużą i płaską powierzchnię bagażową.

Podczas projektowania priorytetem twórców było uzyskanie dużej kabiny pasażerskiej, w której zarówno kierowca, jak i pasażerowie będą czuć się komfortowo. Temu celowi podporządkowano m.in. kształt karoserii, która jest kwadratowa, a dzięki temu bardzo obszerna.

INTERIA.PL

Samochód ma równie dobrze, jak dotychczasowy model, sprawować się w terenie. Za cel postawiono natomiast poprawę charakterystyki drogowej. W tym celu pod maskę Discovery 3 będzie trafiał nawet, pochodzący od Jaguara, 4.4-litrowy silnik V8, o mocy 295 KM i momencie obrotowym 425 Nm. Ford spodziewa się, że ta właśnie jednostka będzie cieszyła się największą popularnością w Stanach Zjednoczonych.

Na rynkach europejskich zapewne najlepiej będzie się sprzedawał model z sześciocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem diesla o pojemności 2.7l., który będzie dysponował mocą 190 KM i momentem 440 Nm. Ta jednostka napędowa, która również pochodzi od Jaguara, nie będzie dostępna w USA.

Na wybranych rynkach w sprzedaży znajdzie się również 4-litrowy benzynowy silnik V6 o mocy 215 KM.

Silniki benzynowe współpracować będą z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która będzie posiadała możliwość pracy "ręcznej". Natomiast pojazdy z silnikami diesla będzie można zamówić również z całkowicie manualną skrzynią 6-biegową.

Samochód będzie oczywiście posiadał stały napęd na cztery koła. Kierowcę wspomagać będą elektroniczni asystenci: ETC (Electronic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Praca przepustnicy i skrzyni biegów, a także nastawy zawieszenia są kontrolowane przez komputer. W trudnym terenie centralny dyferencjał jest automatycznie całkowicie blokowany. Jazdę terenową wspomaga również system HDC (Hill Descent Control), dzięki któremu prędkość pojazdu na ostrych zjazdach jest redukowana.

Land Rover Discovery trafi do salonów na całym świecie jesienią.

TUTAJ galeria zdjęć nowego Discovery.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas