Lancer evo z automatem
Mitsubishi wprowadza na rynek japoński dwie nowe wersje lancera. Mowa o evo IX MR (Mitsubishi Racing) w wersjach sedan oraz... kombi.
Oznaczenia MR przyznawane są tylko najmocniejszym i najszybszym pojazdom ze stajni Mitsubishi. Wcześniej miano to zyskały tylko lancery evo VIII.
Lancery evo IX MR napędzane są znanym i sprawdzonym dwulitrowym silnikiem benzynowym z doładowaniem. Dokonano niewielkiej modyfikacji turbosprężarki, w zawieszeniu zastosowano sprężyny Eibach i amortyzatory Bilstein.
Za rozkład napędu odpowiada elektronika, a dokładnie system Super AYC (Active Yaw Control), który tak przekazuje moment obrotowy na poszczególne koła, by zapewnić jak największą przyczepność niezależnie od warunków.
Evo IX MR sedan oferowane jest w dwóch wersjach. GSR wyposażono w sześciobiegową skrzynię biegów i samochód ten przeznaczony jest do jazdy codziennej. Natomiast RS posiada skrzynię pięcioprzekładniową i przeznaczony jest do sportu.
Również lancer evo wagon posiada dwie wersje. GT wyposażono w sześciostopniową skrzynię manualną, zaś GT-A - w pięcioprzekładniowy automat.
MR sedan napędzany jest silnikiem o mocy 280 KM i momencie 400 Nm (GSR) lub 407 Nm (RS). Z kolei wagon GT posiada moc 280 KM i moment 392 Nm. GT-A jest nieco słabsze. Moc to 272 KM, a moment - 343 Nm.