Lamborghini Huracan. Nowy model, który zastąpi Gallardo

Lamborghini zaprezentowało całkowicie nowy model. Huracan to samochód, który zastąpi kultowe Gallardo.

Gallardo to prawdziwy symbol Lamborghini. W ciągu 10 lat produkcji samochód znalazł dokładnie 14 022 nabywców, przez co stał się najchętniej kupowanym modelem w historii włoskiej firmy. Przed Huracanem stoi więc trudne zadanie powtórzenia tego sukcesu.

Podobnie jak nazwy innych modeli Lamborghini, również Huracan jest imieniem słynnego byka. Zwierzę uczestniczyło w walkach byków w Hiszpanii, a największą sławę zdobyło walkami, które przeprowadzono w hiszpańskim Alicante w 1879 roku.

Stylistycznie Huracan jest całkowicie nowym pojazdem, który jednak obficie sięga do tradycji Gallardo. Dominują ostre krawędzie, generalnie jedno spojrzenie wystarcza, by rozpoznać markę.

Reklama

Wnętrze z kolei jest bardzo nowoczesne. Centralne miejsce zajmuje kolorowy wyświetlacz TFT o średnicy 12,3 cala, na którym pojawiają się wszystkie potrzebne informacje: pełni on nie tylko funkcję obrotomierza czy prędkościomierza, ale również wyświetlacza nawigacji czy systemu infotainment (nawigacja, sterowanie telefonem czy systemem audio). O tym, co w danej chwili jest pokazywane na ekranie decyduje oczywiście kierowca.

Wykończenie wnętrza jest luksusowe - znajdziemy w nim alcantarę i skórę Nappa.

W konstrukcji Huracana wykorzystano włókno węglowe i aluminium, dzięki czemu masa samochodu bez płynów eksploatacyjnych wynosi tylko 1422 kg.

Nowe Lamborghini jest napędzane nowym silnikiem V10 o pojemności 5.2 l, który generuje 610 KM mocy przy 8250 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 560 Nm przy 6500 obr/min. W jednostce zastosowano system IDS (Iniezione Diretta Stratificata), który łączy system wtrysku bezpośredniego z pośrednim. Ma to owocować większą mocą i momentem przy niższym zużyciu paliwa w stosunku do silnika V10 stosowanego w Gallardo.

Jednostka napędowa współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią Lamborghini Doppia Frizione (LDF). Za jej pośrednictwem moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła.

Prędkość maksymalna Lamborghini Huracan to 325 km/h, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,2 s, po 9,9 s na liczniku widnieje już 200 km/h...

Kierowca ma do swojej dyspozycji umieszczony na kierownicy przełącznik, którym wybiera tryb pracy samochodu. Do wyboru są opcje Strada (ulica), Sport i Corsa (Tor). Wybór trybu zmienia m.in. sposób działania wspomagania kierownicy, skrzyni biegów, silnika, dźwięku, systemu 4x4 czy stabilizacji jazdy.

Standardowym wyposażeniem Huracana są m.in. karbonowo-ceramiczne hamulce. Natomiast na liście opcji znajduje się m.in. układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu (Lamborghini Dynamic Steering) oraz aktywne zawieszenie, którego praca jest zmienna w zależności od wybranego trybu jazdy.

Huracan będzie produkowany w siedzibie Lamborghini w Sant'Agata Bolognese na całkowicie nowej lini produkcyjnej. Samochód oficjalnie zadebiutuje marcu na salonie w Genewie. Wcześniej wybrane osoby będą mogły zobaczyć Huracana podczas 130 specjalnych pokazów, które od stycznia będą odbywały się w ponad 60 miastach na całym świecie.

Pierwsze samochody trafią do klientów już wiosną przyszłego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lamborghini Huracan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy