Lamborghini Huracan LP 580-2. Pierwsze zdjęcia
Na salonie w Los Angeles Lamborghini zaprezentowało tylnonapędową wersję Huracana. Pojazd otrzymał nazwę Huracan LP 580-2.
Samochód ma dostarczać kierowcy jeszcze więcej wrażeń z jazdy z nich wersja 4x4. Auto jest napędzane umieszczonym centralnie, wolnossącym silnikiem V10 o pojemności 5.2, który generuje - jak sama nazwa modelu wskazuje - 580 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm, a już przy 1000 obr/min dostępne jest 75 proc. tej wartości. Napęd trafia na koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej.
Jednostka napędowa posiada system dezaktywacji połowy cylindrów, dzięki czemu - wg producenta - samochód zużywa średnio w cyklu pomiarowym 11,9 paliwa na 100 km.
Huracan 580-2 w tzw. stanie suchym (bez płynów eksploatacyjnych) waży 1389 kg, czyli o 33 kg mniej niż wersja czteronapędowa. Rozkład mas jest zbliżony do idealnego i wynosi 40:60 proc z przewagą tylnej osi.
W stosunku do wersji 4x4 tylnonapędowy Huracan otrzymał nowy program sterujący silnikiem, zmodyfikowane zawieszenie, zmieniony układ kierowniczy oraz zmodyfikowany system kontroli trakcji i stabilności pojazdu.
Auto może pracować w trzech trybach (Strada, Sport i Corsa, czyli: Ulica, Sport i Tor), w każdym auto ma dostarczać maksimum przyjemności z jazdy i zachowywać się jak typowe auto tylnonapędowe, zachowując nadsterowną charakterystykę.
Z tego względu producent podkreśla, że nowy pojazd przeznaczony jest dla bardzo doświadczonych kierowców.
Nowa wersja Huracana została również przestylizowana. Z przodu pojawiły się duży wlot powietrza, a wpadająca przez niego struga jest tak ukierunkowywana, by poprawić docisk przedniej osi. Z kolei tylny spojler oraz dyfuzor są na tyle sprawne, że nie było potrzeby stosowania spojlera podnoszonego.
A jak wyglądają osiągi? Huracan LP 580-2 przyśpiesza do 100 km w 3,4 s, natomiast prędkość maksymalna to 320 km/h.
Lamborghini Huracan LP 580-2 w Europie będzie kosztowało 150 tys. euro netto, czyli do ceny trzeba doliczyć VAT.