Konkurent logana. Od Toyoty!

Kilka lat temu, gdy klienci odwrócili się od stylistycznych wynalazków pokroju fiata sieny czy renault thalia, wydawało się, że czas "napompowanych" sedanów segmentu B dobiegł końca.

Poglądu tego nie podzielali jednak przedstawiciele Dacii, którzy - jak się okazało słusznie - upierali się przy twierdzeniu, że w ostatecznym rozrachunku największą rolę przy wyborze auta odgrywać będzie cena.

Komercyjny sukces logana, dzięki któremu marka znów wypłynęła na szerokie wody, zmusił wielu producentów do zmiany swojego zapatrywania na niskobudżetowe sedany. Jedną z firm, która postanowiła podnieść rękawicę rzuconą przez Dacię jest Toyota.

Już wkrótce, w ofercie japońskiego producenta pojawi się zupełnie nowy pojazd, który w zamyśle rywalizować ma m.in. z loganem. Sedan z pogranicza segmentów B i C nosi nazwę etios i początkowo dostępny będzie na rynku indyjskim.

Reklama

Pojazd mierzy 4,27 m długości, w bagażniku mieści się aż 595 l. Co ciekawe, już w przyszłym roku pojawić ma się również wersja z nadwoziem typu hatchback - rywal produkowanego przez Dacię modelu sandero.

Etios napędzany będzie benzynowym silnikiem 1,5 l o mocy 90 KM. Z racji tego, że auto oferowane będzie w Indiach w wyposażeniu standardowym nie znalazły się ani poduszki powietrzne, ani nawet system ABS. Rocznie Toyota planuje sprzedawać na tamtejszym rynku 70 tys. etiosów. Cena bazowej wersji to 8,3 tys. euro, czyli około 33 tys. zł.

Póki co Japończycy twierdzą, że nowe auto nie trafi do Europy, wiadomo jednak, że po debiucie w Indiach Toyota będzie oferować ten model również na innych rynkach. Biorąc pod uwagę świetne wyniki sprzedaży logana w Niemczech czy Francji nie jest wykluczone, że władze koncernu zmienią jednak zdanie...

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama