Kia cee’d po drobnej modernizacji
Przeprowadzony właśnie face lifting Kii cee’d to nowy silnik, skrzynia biegów i garść innych zmian
Odświeżona Kia cee’d niewiele się zmieniła, jeśli chodzi o wygląd. Auto otrzymało przedni pas z mocniej zarysowanym i szerszym zderzakiem, a także chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych i nowy wzór grilla.
Z tyłu pojawił się zmieniony zderzak oraz tylne lampy wykonane w technologii LED. Dostępne są też nowe wzory alufelg w rozmiarze 16 i 17 cali.
We wnętrzu zauważymy chromowane wykończenie górnej krawędzi deski rozdzielczej, nawiewów oraz wskaźników. W bogatszych wersjach znajduje się ono również na klamkach, pokrętłach klimatyzacji i wokół mieszka dźwigni zmiany biegów Natomiast konsola środkowa pokryta jest teraz lakierem fortepianowym.
We wnętrzu znajdziemy także nowy system multimedialny z 7-calowym ekranem i nawigacją TomTom z usługami online (informacje o ruchu drogowym, kontrolach prędkości i prognozie pogody).
Osoby decydujące się na Kię cee’d z silnikiem wysokoprężnym docenią lepsze wyciszenie wnętrza i tłumienie drgań, które zastosowano w tych odmianach. Przy okazji zdecydowano się na ich modernizację - 110-konna wersja 1.6 CRDi cechuje się obecnie niższym tarciem wewnętrznym, a mocniejsza odmiana ma teraz 136 KM (do tej pory 128 KM).
Jeśli natomiast wolimy jednostki benzynowe, to Kia przygotowała zupełną nowość - silnik 1.0 T-GDI. Wyposażony jest on w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, co pozwoliło na uzyskanie 120 KM i maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 172 Nm (dostępny w przedziale 1500-4000 obr./min).
Kolejną nowością jest dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa przekładnia automatyczna, która zastępuje dotychczas stosowany sześciobiegowy "automat". Dostępna będzie ona tylko z odświeżonym silnikiem 1.6 CRDi o mocy 136 KM.
Zmiany objęły również układ jezdny, który ma zapewniać bardziej pewne i komfortowe prowadzenie. W przednim zawieszeniu znajdziemy teraz nowy stabilizator, a z tyłu nowe odboje kolumn i kulowe łączniki stabilizatora. Korekcie poddano ponadto geometrię kół przednich i oprogramowanie układu ESC (ograniczając efekt nadsterowności pojazdu).
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o usportowionej odmianie Kii cee’d - GT, która również nieco się zmieniła. Poza wspomnianymi wcześniej modyfikacjami, znajdziemy w niej nową, spłaszczoną u dołu kierownicę i aluminiowy przycisk do uruchamiania silnika. Nowa jest także turbosprężarka w silniku 1.6 T-GDI i chociaż nie wpłynęło to na wzrost mocy, to skróciło przyspieszenie do 100 km/h, które trwa teraz 7,6 s (o 0,1 s szybciej). Zmieniono także hamulce, które mają powiększone o 20 mm przednie tarcze hamulcowe (do 320 mm), co zaowocowała skróceniem drogi hamowania z 36,4 do jedynie 35 metrów.
Zmodernizowana Kia cee’d pojawi się w polskich salonach we wrześniu.