Kabriolet Porsche 911
Zaledwie kilka miesięcy po prezentacji nowej "911" carerra Porsche przedstawiło ten samochód w wersji kabrio.
Nowy pojazd, podobnie jak jego "zadaszony" odpowiednik będzie oferowany z silnikami bokser o pojemności 3.6 l (325 KM) lub 3.8-litrowym o mocy 355 (carrera S).
Samochód będzie poruszał się na 18- lub 19-calowych felgach, a na jego pokładzie znajdzie się m.in. system stabilizacji toru jazdy oraz system o nazwie Porsche Communication Management, w skład którego wchodzi m.in. radio CD z dziewięcioma głośnikami.
Samochód w sprzedaży znajdzie się w przyszłym roku. W marcu trafi do dilerów za oceanem, a miesiąc później będzie oferowany w Europie.
Porsche 911 kabrio oferuje oczywiście niezwykłe osiągi. Samochód ten jest tylko o 85 kg cięższy od wersji z dachem (masy: 1480 kg z silnikiem 3.6 i 1505 kg z silnikiem 3.8) - posiada więc bardzo dobry stosunek mocy do masy.
W efekcie oba kabriolety osiągają dokładnie taką samą prędkość maksymalną, jak coupe - 285 i 293 km/h. Udało się to osiągnąć również dzięki niskiemu, wynoszącemu 0.29, współczynnikowi oporu powietrza.
Przyspieszenia również zapierają dech w piersiach. Carrera kabrio osiąga 100 km/h po 5.2 s, a carrera s kabrio - po 4.9 s.
Miękki dach rozkładany i chowany jest całkowicie elektrycznie, za naciśnięciem jednego przycisku, a cała operacja trwa tylko 20 sekund. Dachem można sterować również podczas jazdy pod warunkiem nie przekroczenia 50 km/h.
Bazowe ceny w Europie nowych kabrioletów wynoszą 73300 euro (carrera) i 81900 euro (carrera S). W Niemczech, po doliczeniu podatków samochody te kosztują 85200 i 95200 euro. Z kolei ceny w USA wynoszą 79100 i 88900 dolarów.