Jest clio III!

Po umiejętnym stopniowaniu napięcia Renault zaprezentowało wreszcie clio trzeciej generacji. Zgodnie z panującą ostatnio tendencją pojazd jest większy od obecnego modelu.

Samochód oparty został na opracowanej wspólnie przez Nissana i Renault płycie podłogowej. Mierzy 3.99 m długości, dzięki czemu znacząco wzrosła ilość przestrzeni dla pasażerów.

Zawieszenie nowego clio jest modyfikacją rozwiązań zastosowany w megane II. Dzięki dużemu rozstawowi osi i kół oraz nisko umieszczonemu środkowi ciężkości najnowsze clio prowadzić się ma pewnie i bezpiecznie.

Clio oferowane będzie oczywiście w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej. Źródłem napędu może być jeden z trzech silników benzynowych lub oferowana w trzech wersjach jednostka wysokoprężna 1.5 dCi.

Podstawowy silnik benzynowy ma pojemność 1.2l i moc 75 KM, wyżej w hierarchii stoi 1.4-litrowy silnik o mocy 98 KM, a w topowych wersjach znajdziemy jednostkę 1.6l o mocy 113 KM. Wszystkie silniki wykonano w technologii szesnastozaworowej.

Tańszą w eksploatacji alternatywę dla benzyny stanowią silniki zasilane olejem napędowym. Clio III oferowane będzie z jednostką 1.5 dCi, która dysponować może mocą 70, 86 i 106 KM. Niezależnie od wersji spełnia ona normę czystości spalin Euro4.

Reklama

Gama przekładni jest identyczna jak w modusie i obejmuje m.in. sześciobiegową przekładnię manualną (współpracuje ona z najmocniejszym 106-konnym Dieslem). Ponadto oferowana będzie skrzynia automatyczna, w której sekwencyjna zmiana biegów może odbywać się za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.

Renault od dawna duży nacisk kładzie na bezpieczeństwo produkowanych przez siebie pojazdów. Nie inaczej jest w wypadku clio III. W seryjnym wyposażeniu znajdziemy m.in. ABS z EBD (elektronicznym rozkładem siły hamowania) i EBA (asystentem hamowania). W opcji oferowane będzie ESP (układ stabilizacji jazdy), które współpracuje z systemem ASR (przy ruszaniu) i MSR (przy hamowaniu silnikiem). W opcji dostępne są również biksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów.

Każde clio wyposażone będzie w osiem poduszek powietrznych oraz pasy bezpieczeństwa z podwójnym wstępnym napięciem i ogranicznikiem siły działania.

Opracowanie nowego clio kosztowało w sumie 953 miliony euro. 630 milionów z tej kwoty pochłonęły inwestycje związane z produkcją.

Clio trzeciej generacji w wersji trzydrzwiowej trafi do sprzedaży w październiku. Na wersję pięciodrzwiową będziemy musieli poczekać do stycznia.

Wprowadzenie do sprzedaży nowej wersji nie oznacza zakończenia produkcji clio II. W specjalnych edycjach samochód ten będzie zjeżdżał z linii produkcyjnych przez cały przyszły rok.

Zobacz GALERIĘ ZDJĘĆ.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy