Jaguary XF i XJ z napędem wszystkich kół

Jaguar wprowadza na rynek modele XF i XJ w napędem AWD.

System AWD (All-Wheel Drive) został zaprojektowany specjalnie dla tych dwóch modeli, ale bazuje na już istniejącym w koncernie Jaguar Land Rover układzie.

Jaguary 4x4 będą napędzane przez doładowany silnik benzynowy 3.0 V6, który współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz inteligentnym systemem Start/Stop.

Nowy układ napędowy był przez półtora roku testowany w arktycznym klimacie - niskich temperaturach, śniegu i lodzie. Chodziło o zapewnienie optymalnej trakcji w warunkach ograniczonej przyczepności. Efekt? W normalnych warunkach napędzane są koła tylne, ale gdy dojdzie do poślizgu automatycznie dołączony jest napęd przedniej osi.

Reklama

Układ 4x4 współpracuje z systemem Jaguar Drive Control, który integurje systemy DSC (czyli ESP) oraz ABS. Zaprojektowana od nowa belka poprzeczna, mocowanie silnika oraz układ wydechowy pozwoliły na umieszczenie przedniej części układu napędowego tak, aby środek ciężkości pojazdu pozostał jak najniżej.

Ponadto zawieszenie zostało znacznie przekonstruowane, otrzymując całkowicie nowe sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory przedniego zawieszenia. Model XJ dodatkowo wyposażony jest w stabilizator poprzeczny. Natomiast oba modele XF i XJ otrzymały oprogramowanie sterujące systemem zawieszenia - Adaptive Dynamics, które w modelu XJ AWD dostępne jest w standardzie, a w Jaguarze XF AWD jako opcja dodatkowa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | koła | modele | AWD | napęd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy