Jaguar F-Type SVR - jeszcze więcej mocy
Poznajcie najszybszy i najmocniejszy, seryjnie produkowany, cywilny samochód Jaguara.
Jaguar F-Type może pochwalić się prawdziwie sportowymi osiągami, szczególnie w odmianie R. Coupe napędzane 5-litrowym silnikiem V8, wspomaganym kompresorem i rozwijającym 550 KM, rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,2 s. Brytyjczycy postanowili jednak stworzyć jeszcze bardziej ekstremalną wersję - SVR.
Listę zmian otwiera poprawiona aerodynamika - nowy przedni zderzak i spoiler, płaska podłoga, sterowane tylne skrzydło z włókna węglowego oraz tylny dyfuzor. Poprawiono także zawieszenie (nowe amortyzatory i stabilizator poprzeczny, wzmocnione przeguby) i przygotowano nowe, kute felgi w rozmiarze 20 cali.
F-Type otrzymał także tytanowy układ wydechowy (lżejszy i wydający bardziej agresywne dźwięki), a także opcjonalny układ hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami. Przy okazji tych zmian, udało się obniżyć masę samochodu (do 50 kg).
Zmodyfikowano także silnik, który rozwija teraz 575 KM, a maksymalny moment obrotowy to 700 Nm. Zmiana nieduża, ale niższa waga oraz indywidualna kalibracja skrzyni biegów, pozwoliły na skrócenie czasu potrzebnego na sprint do 100 km/h, który wynosi teraz 3,7 s. Prędkość maksymalna to aż 322 km/h.
Jaguar F-Type SVR dostępny będzie tylko z napędem na cztery koła i z nadwoziem coupe oraz cabrio. Pierwsze auta trafią do klientów latem.