"Inteligentny" Grand Cherokee
Zupełnie nowy Jeep Grand Cherokee zostanie zaprezentowany na zbliżającym się salonie samochodowym w Nowym Jorku (10-18 kwietnia). Będzie to generacja oznaczona symbolem 2005, której produkcja w USA ruszy jeszcze pod koniec tego roku, a w pierwszym kwartale przyszłego roku nowy Grand Cherokee zacznie zjeżdżać również z linii austriackich zakładów Magna Steyr w Grazu.
Jak zapewniają twórcy pojazdu, nowy jeep powstał z myślą o użytkowniku, który tak samo ceni komfortową i bezpieczną jazdę po autostradzie, jak i terenowe przygody na zapomnianych bezdrożach.
Dobre właściwości jezdne mają zapewnić trzy, kompletnie nowe układy stałego napędu na cztery koła - Quadra-Trac I, Quadra-Trac II oraz Quadra-Drive II (trzy stopnie zaawansowania). We wszystkich przypadkach komputer trzyma elektroniczną pieczę nad układem jezdnym i w "inteligentny" sposób steruje rozkładem napędu. Dzięki temu możliwe było zrezygnowanie ze stosowanego wcześniej lewarka, przy pomocy którego kierowca uaktywniał jedną, bądź dwie osie napędowe. Teraz o wszystkim decyduje elektronika.
Do oferty silników Jeepa Grand Cherokee po raz pierwszy trafiła 5,7-litrowa jednostka HEMI V8, gwarantująca najlepszą moc. Obok niej znalazły się dwa motory SOHC - 3.7 V6 i 4.7 V8. W późniejszym czasie planowane jest również wprowadzenie do sprzedaży silnika wysokoprężnego, głównie na rynku europejskim, na razie jednak decyzje nie zapadły.
Ciekawym rozwiązaniem jest system MDS (Multi-Dis-placement System) stosowany w wersji z 5,7-litrowym silnikiem HEMI V8. Powoduje on odłączenie połowy cylindrów podczas mało wymagającej (dla silnika) jazdy (na autostradzie, lub podczas lekkich przyspieszeń). Zapewnia to oszczędność zużycia paliwa nawet do 20% oraz znacznie wpływa na zmniejszenie emisji szkodliwych spalin.
TUTAJ galeria zdjęć nowego jeepa.