Hyundai Kona N

Hyundai Motor zaprezentował zupełnie nowy pojazd - Kona N. To pierwszy SUV koreańskiej marki wśród modeli oferujących usportowione osiągi.

Nowy członek rodziny N został wyposażony w czterocylindrowy silnik 2.0 T-GDI o mocy 280 KM. Cechy charakterystyczne to m.in.: 19-calowe kute felgi aluminiowe, duży spoiler dachowy oraz specjalne sportowe fotele.  Przy długości 4215 mm, szerokości 1800 mm i wysokości 1565 mm,  Kona N jest o 10 mm dłuższa niż nowa Kona i tak samo długa, jak usportowiona - przynajmniej z wyglądu - wersja Kona N Line. Rozstaw osi wynosi 2600 mm i w porównaniu do wersji podstawowej pozostaje niezmieniony. Bez zmian pozostała też pojemność przestrzeni bagażowej - łącznie 361 litrów.

Reklama

W kabinie znajdziemy m.in. dźwignię hamulca ręcznego pokrytą antypoślizgową, perforowaną skórą, metalowe pedały oraz sportowe fotele. Ciekawym akcentem jest m.in. logo N na dźwigni zmiany biegów, hamulcu ręcznym, listwach drzwi i siedzeniach

Pod maskę trafił turbodoładowany 2,0-litrowy silnik T-GDI o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 392 Nm. Auto oferowane jest z 8-biegową przekładnią N DCT z dwoma sprzęgłami (w kąpieli olejowej). Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 240 km/h. 

W stosunku do standardowej Kony zamontowano nie tylko wzmocniony układ hamulcowy. Koreańczycy wprowadzili też kilka zmian w konstrukcji (m.in. dodatkowe punkty zgrzewcze), które zapewniają większą sztywność nadwozia. Kona N jest też wyposażona w Electronic Controlled Suspension (ECS), którego zadaniem jest kontrola siły tłumienia, poprawiająca prowadzenie i stabilność. Kierowcy mogą wpływać na sztywność zawieszenia za pomocą przycisku, aby zoptymalizować reakcję pojazdu na sytuacje występujące podczas jazdy, zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym.


Kona N została ponadto wyposażona w szereg "wyczynowych" funkcji, jak np. elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (e-LSD) oraz konfigurowalny system kontroli stabilności (ESC). Całkowicie nowy N Corner Carving Differential, czyli mechanizm różnicowy sterowany elektronicznie z ograniczonym poślizgiem (e-LSD), umożliwia obracanie się kół z różnymi prędkościami poprzez działanie różnych wartości momentu obrotowego, w zależności od przeniesienia obciążenia z wewnętrznego koła osi przedniej na zewnętrzne koło.

Cennik Hyundaia Kony N nie został jeszcze opublikowany.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy