Hyundai i40 już po liftingu
Hyundai poinformował, że flagowy (przynajmniej na europejskim rynku) model - i40 - doczekał się właśnie kuracji odmładzającej. Jakie zmiany zafundowali autu inżynierowie i styliści?
Najwięcej nowości dostrzeżemy w obrębie pasa przedniego. Auto otrzymało większą osłonę chłodnicy i zderzak zintegrowany z - wykonanymi w technologii LED - światłami do jazdy dziennej. Styliści przemodelowali również kształty tylnych lamp. W ofercie pojawią się nowe wzory aluminiowych felg w rozmiarze 16 i 18 cali.
Drobne zmiany zaszły w palecie układów napędowych. Topowy wysokoprężny motor o pojemności 1,7 l (rozwija 141 KM i 340 Nm) może być teraz sprzęgany z nową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnią o siedmiu przełożeniach. W trybie manualnym kierowca może zmieniać biegi za pośrednictwem lewarka, lub zamontowanych przy kierownicy łopatek.
Przy okazji zoptymalizowano działanie, poprawiającego trakcję, elektronicznego systemu ATCC symulującego działanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
Na liście opcji wspomagających bezpieczeństwo pojawił się m.in. system automatycznego przełączania świateł z drogowych na mijania oraz system rozpoznawania znaków drogowych (informujący kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości). Koreańczycy podkreślają również, że samochód otrzymał dotykowy wyświetlacz ekranu nawigacji o "zwiększonej funkcjonalności".