Hyundai Avante. Taka będzie nowa Elantra?
Hyundai opublikował zdjęcia i wstępne dane techniczne modelu Avante znanego na Starym Kontynencie pod nazwą Elantra. Samochód będzie sprzedawany w Korei.
Nadwozie produkcyjnego modelu mierzy 4,57 m długości (+20 mm w stosunku do poprzednika), 1,8 m szerokości (+25 mm) i 1,44 m wysokości (+ 5 mm). Bez zmian pozostał mierzący 2,7 m rozstaw osi.
Producent chwali się, że współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,27. Pas przedni zdominowany został przez dużą, sześciokątną osłonę chłodnicy w chromowanej oprawie i nowe, zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej, reflektory główne.
Sympatycy modelu dostrzegą nowe wzory aluminiowych felg i - zarezerwowane dla droższych wersji - chromowane klamki. Z tyłu zastosowano szersze światła, które dodały sylwetce nieco sportowego pazura.
Producent nie zdecydował się opublikować oficjalnych zdjęć kabiny, z wcześniejszych szkiców wiadomo jednak, że auto otrzyma trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę i 8-calowy wyświetlacz systemu infotainment. Na liście opcji pojawią się m.in. 8-głośnikowy zestaw nagłośnienia JBL, aluminiowe nakładki na pedały czy 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia DCT.
Na rodzimym, koreańskim rynku Hyundai Avante oferowany będzie z benzynowymi, wolnossącymi silnikami: 1,6 l (132 KM) i 2,0 l (149 KM). Przygotowano też słabszą wersję jednostki 1,6 l (120 KM) fabrycznie przystosowaną do LPG. Fani silników o zapłonie samoczynnym mogą się zdecydować na turbodoładowany 1,6 l o mocy 136 KM. Jednostka standardowo oferowana będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Na liście opcji znalazła się 7-stopnipowa, dwusprzęgłowa przekładnia DCT.
Wszystko wskazuje na to, że europejska wersja Avante - Hyundai Elantra - w znacznej mierze bazować będzie na koreańskiej odmianie. Auto trafić ma do salonów w "najbliższej przyszłości".