Hybrydowy Chevrolet Corvette zaprezentowany. Jest najszybszy w historii
Niemal równe 70 lat po premierze pierwszego Chevroleta Corvette, amerykański producent zaprezentował jego zelektryfikowaną wersję. Corvette E-Ray to m.in. dwa oddzielne układy napędowe, niewiele ponad 2 sekundy do 100 km/h i łączna moc 655 KM.
Chevrolet Corvette to bez wątpienia jedna z ikon motoryzacji. Amerykański samochód sportowy, którego historia sięga lat 50. po dziś dzień stanowi synonim męskości, wysokiej mocy oraz osiągów.
Teraz, niemal równe 70 lat po jego premierze, na rynku debiutuje jego wariant hybrydowy.
Przedstawiciele Chevroleta zapewniają, że Corvette E-Ray to najszybszy seryjnie produkowany wariant tego modelu w historii producenta. Pojazd został wyposażony w dobrze znany silnik spalinowy LT2 V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 495 KM, będący w stanie wygenerować 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Uzupełnieniem tej jednostki jest 160-konny silnik elektryczny, który dodatkowo generuje 125 Nm momentu.
Łączna moc hybrydowego Corvette wynosi zatem 655 KM, a to zaledwie o 15 KM mniej niż w supermocnym wariancie Z06. Wartości takie pozwalają amerykańskiej nowości na sprint "do setki" w jedyne 2,6 sekundy, a nad stabilnością w trakcie jazdy czuwa nowoczesny napęd na obie osie, uzupełniany licznymi technologiami wspomagającymi kierowcę.
Zelektryfikowane Corvette jest także w stanie korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego. Dostępny na pokładzie akumulator pojemności 1,9 kWh pozwala na krótkotrwałą bezemisyjną jazdę nawet z prędkością 70 km/h.
Chociaż na pierwszy rzut oka E-Ray nie różni się od swojego spalinowego odpowiednika, sprawne oko jest w stanie wypatrzeć kilka usprawnień dotyczących stylistyki.
Producent pokusił się o dyskretne zmiany w przednim zderzaku, który teraz posiada dodatkowe elementy aerodynamiczne przy wlotach powietrza. Również tylna część pojazdu została delikatnie przeprojektowana. Samochód stał się także nieco szerszy, co miało na celu usprawnić jego właściwości jezdne i zmniejszyć współczynnik oporu powietrza.
To jednak nie wszystko. Na pokładzie Corvette E-Ray znalazły się także liczne elementy wykonane z włókna węglowego, obręcze kół ze stopów lekkich, ceramiczne hamulce Brembo Carbon Ceramic i sportowe opony Michelin Pilot Sport 4S.
Z uwagi na zastosowanie dwóch jednostek napędowych i silnika elektrycznego, wzrosła jednakże waga auta. Hybrydowe Corvette w wersji coupe waży obecnie 1712 kg, a wariant kabriolet to dodatkowe 37 kg. Dla porównania bazowa wersja spalinowa mogła się pochwalić wagą wynoszącą zaledwie 1588 kg.
Przedstawiciele producenta zapewniają, że sprzedaż Corvette E-Ray rozpocznie się jeszcze w tym roku. Za wersję "bazową" coupe trzeba będzie zapłacić 104,295 dolarów. Wariant "kabrio" będzie się wiązał z wydaniem 111 295 dolarów. Więcej detali dotyczących specyfikacji oraz dostępności w danym kraju powinno pojawić się za kilka miesięcy.
***