Honda HR-V w wersji Sport. Wreszcie z turbo
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami znany z Hondy Civic silnik 1.5 VTEC Turbo trafił pod maskę Hondy HR-V. Ten niewielki crossover w wersji turbo będzie nazywał się HR-V Sport.
Silnik 1.5 VTEC Turbo ma 182 KM mocy i może współpracować z manualną skrzynią sześciobiegową lub tez bezstopniową automatyczną przekładnią CVT. W pierwszym przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm i dostępny jest między 1900 a 5000 obr/min. W drugim - moment ograniczono do 220 Nm, wartość ta generowana jest między 1700 a 5500 obr/min.
Niestety, producent nie zdradził osiągów HR-V Sport.
Honda HR-V Sport otrzymała również zmodyfikowane zawieszenie, które zestrojono nieco bardziej sztywno, co ma poprawiać stabilność w zakrętach. Zmieniono również układ kierowniczy - jest teraz bardziej precyzyjny i daje lepsze czucie drogi.
Samochód nieco różni się stylistycznie od wersji "zwykłej". Nowe, bardziej agresywne są zderzaki, pojawiły się również nakładki na progi i błotniki oraz 18-calowe koła o zarezerwowanym dla wersji Sport wzorze. Całe oświetlenie (światła dzienne, mijania i długie oraz kierunkowskazy) wykonano w technologii LED.
Wewnątrz znajdziemy fotele o poprawionym trzymaniu bocznym.
Produkcja Hondy HR-V Sport rozpocznie się w grudniu, pierwsze dostawy zaplanowano na wiosnę przyszłego roku.