Honda CR-V Hybrid. Takiej jeszcze nie było
Z początkiem września polscy dilerzy Hondy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na nowe, europejskie, wcielenie modelu CR-V.
To pierwszy z oferowanych na Starym Kontynencie pojazdów japońskiego producenta wyposażony w nową generacje hybrydowego napędu o nazwie Honda Hybrid Performance.
Układ obejmujący dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i innowacyjną przekładnię bezpośrednią, zastąpić ma w ofercie wersję wysokoprężną. Jego sercem jest 2,0-litrowy VTEC. Moc maksymalna układu wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm.
Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów zastosowano jednobiegową przekładnię o stałym przełożeniu, łączącą bezpośrednio ruchome elementy, co pozwoliło na płynne przenoszenie momentu obrotowego. Takie rozwiązanie odróżnia system Hondy od układów zazwyczaj spotykanych w innych pojazdach hybrydowych.
Układ napędowy sterowany jest elektronicznym systemem i-MMD. Ten przełącza się między napędem czysto elektrycznym, hybrydowym i spalinowym. W tym ostatnim mechanizm sprzęgła blokującego tworzy bezpośrednie połączenie między silnikiem benzynowym i kołami. W trybie hybrydowym jednostka benzynowa zasila silnik elektryczny pracujący jako generator, który uzupełnia energię elektryczną w akumulatorze.
Produkcja modelu Honda CR-V Hybrid na rynek europejski ma się rozpocząć już w październiku, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na początek 2019 roku.