Hiszpański bestseller ma już 40 lat. Do sprzedaży trafi wyjątkowa wersja
Seat Ibiza, miejski bestseller ze słonecznej hiszpanii, obchodzi w tym roku 40 urodziny. Od 1984 roku klienci zamówili już ponad 6 mln egzemplarzy tego modelu. Z tej okazji do sprzedaży trafi bardzo wyjątkowa i bogato wyposażona wersja. Wiemy, jak będzie wyglądać jubileuszowa edycja.
Czas leci nieubłaganie - Seat Ibiza kończy w tym roku 40 lat. Od wprowadzenia tego miejskiego modelu na rynek, do klientów na całym świecie dostarczono ponad 6 mln egzemplarzy. Hiszpański bestseller na dobre zapisał się na kartach motoryzacyjnej historii i z tej właśnie okazji na 40. rocznicę do sprzedaży trafi wyjątkowa wersja “Anniversary". Wiemy, jak wygląda i czym się wyróżnia!
Mało kto o tym wie, ale pierwsza generacja “mieszczucha", która trafiła do sprzedaży w 1984 roku, nie została opracowana przy pomocy Volkswagena. Inżynierowie hiszpańskiej spółki korzystali wyłącznie ze swoich zasobów oraz wsparcia partnerów. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Giorgetto Giugiaro, a za wygląd wnętrza firma Karmann. Z kolei w układzie napędowym te 40 lat temu swoje palce maczało Porsche.
Z okazji 40. urodzin Seata Ibizy, jeszcze w pierwszym kwartale 2024 roku do sprzedaży trafi wyjątkowa wersja Anniverary. Samochód w specjalnym wydaniu będzie bogato wyposażony, pokryty nowym lakierem “Graphene Grey" i będzie stał na 18-calowych felgach aluminiowych “Cosmo Grey".
Seat Ibiza o podwyższonym prestiżu będzie się również wyróżniać napisem na zewnętrznej stronie drzwi kierowcy i pasażera "Anniversary Limited Edition". Tę sama frazję wygrawerowaną laserowo dostrzeżemy również na progach u podstawy drzwi. W kabinie wyjątkowej odmiany znajdą się ergonomiczne fotele “Bucket" pokryte tekstylną tapicerką.
Zgodnie z zapowiedzią importera, limitowane egzemplarze trafią do oferty jeszcze w pierwszym kwartale tego roku. Jednakże, na tę chwilę informacje dotyczące ceny i dostępności pozostają tajemnicą. Ceny egzemplarzy z roku modelowego 2024 startują od 68 900 zł za wersję “Reference" z benzynowym silnikiem 1.0 MPI (80 KM) i 5-biegową skrzynią biegów. Z kolei topowa odmiana “FR" z 1,5-litrowym TSI (150 KM) i 7-biegową przekładnią DSG, kosztuje od 118 781 zł.