Reklama

GT86 w Polsce! Znamy ceny. I mamy ją na filmie

Na przełomie lipca i sierpnia w polskich salonach zadebiutuje długo wyczekiwany, sportowy model Toyoty o nazwie GT86.

Samochód powstał przy współpracy Toyoty i Subaru. Bliźniaczym autem w ofercie koncernu Fuji Heavy Industries jest subaru BRZ.

Reklama

Na torze w Poznaniu odbyła się właśnie polska prezentacja GT86. Uczestniczył w niej wysłannik INTERIA.PL.

Pierwsze skrzypce przy opracowaniu auta odgrywali inżynierowie Toyoty. Subaru nadzorowało rozwój i wdrażanie projektu z wykorzystaniem rozwiązań i technologii obu firm, oraz dostarczyło silnik typu boxer, wzbogacony przez Toyotę o własną technologię wtrysku D-4S i 6-stopniową skrzynię biegów. Testy drogowe i torowe prowadzone były przez zespoły obu koncernów, zaś dopracowanie szczegółów wyposażenia i finalne dostrojenie każdy z producentów przeprowadził indywidualnie.

Toyota zdecydowała się nadać pierwszemu projektowi sportowemu po latach nazwę, która odwołuje się do sportowego dziedzictwa firmy. Pierwszy człon - "GT"- nawiązuje do modelu 2000 GT z 1965 roku. Drugi człon nazwy - "86" - to ukłon w stronę sportowego modelu corolla levin AE86, produkowanego w latach 1983-1987.

Liczba 86 jest kluczem do projektu nowego samochodu - od początku prac przyjęto wewnętrzne oznaczenie kodowe 086A, zarówno średnica jak i skok tłoka wynoszą 86 mm (co gwarantuje świetne wchodzenie na obroty), a nawet chromowane końcówki wydechu mają średnicę 86 mm.

Jednostką napędową GT86 jest opracowany przez Subaru, czterocylindrowy, wolnossący, wysokoobrotowy silnik benzynowy typu bokser o pojemności skokowej 1999 cm3. Motor dysponuje mocą 200KM i momentem obrotowym 204 Nm. Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu. Samochód waży jedynie 1240 kg. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w 7,6 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 226 km/h.

Toyota GT86 będzie dostępna w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia: sol i prestige. W podstawowej wersji klient otrzyma m.in.: 6 poduszek powietrznych, felgi aluminiowe w rozmiarze 17 cali, reflektory ksenonowe, światła LED do jazdy dziennej, automatyczną dwustrefową klimatyzację, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu "easy estry", tempomat oraz system multimedialny toyota touch.

W wersji prestige auto wyposażone będzie dodatkowo w skórzaną tapicerkę łączoną z alcantarą i podgrzewane fotele przednie.

Cena toyoty GT86 w wersji sol z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów wynosi 129 900 zł. Wersja prestige wyceniona została na 136 900 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów to 7 000 zł. Od sierpnia dostępny będzie także pakiet stylistyczny aero (nakładki przednich zderzaków, progów i duży tylny spoiler) w cenie 8 000 zł.

Zamówienia na model GT86 można już składać w salonach japońskiej marki. Plan sprzedaży zakłada, że do końca roku 60 samochodów trafi do klientów, a drugie tyle będzie służyło, jako samochody testowe. W kolejnych latach sprzedawanych ma być 400 samochodów.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama