GAZ 3111 czyli Wołga XXI wieku

Okazuje się, że rosyjski przemysł samochodowy wcale nie ma się najgorzej. Można wręcz powiedzieć, że jego sytuacja wygląda znacznie lepiej od naszej rodzimej produkcji, a to za sprawą jednej, konkretnej sprawy - Rosjanie produkują swoje własne samochody, my nie!

Wizytówką rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego jest firma GAZ (Gorkowski Auto Zawot), która od 1932 roku w okolicach miasta Niżny Nowgorod (dawniej Gorki) wytwarza samochody osobowe, terenowe, dostawcze i ciężarowe. Do 1995 roku zakłady te opuściło ponad 15 milionów samochodów i wygląda na to, że liczba ta jeszcze długo będzie rosła. Najnowszym dziełem producenta jest luksusowa limuzyna GAZ 3111 nosząca słynną nazwę - Wołga, która już pojawia się na europejskich rynkach.

Rosjanom bardzo zależy na dobrym promowaniu swojego nowego produktu, gdyż jednym z głównych ich celów jest europejska ofensywa modelu GAZ 3111 Wołga. Samochód posiada opływową, a równocześnie elegancką linię nadwozia oraz komfortowe, przestronne i przyjazne wnętrze. Nawiązuje ono swoim charakterem do dawnych, legendarnych modeli Wołg, którymi podróżowali najsławniejsi notable.

Reklama

Samochód oferuje swojemu nabywcy dużą liczbę wygodnych i nowoczesnych rozwiązań. Kierowca może wygodnie zasiąść za kierownicą dopasowując odpowiednią wysokość i głębokość kolumny kierowniczej, a także dowolnie ustawiając siedzenie w zależności od swojego wzrostu i wagi. "Na pokładzie" Wołgi znalazł się komputerowy system kontroli, elektrycznie sterowane lusterka boczne, elektrycznie opuszczane szyby, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, system ABS, wzmocnione strefy zgniotu w przedniej i tylnej części nadwozia, a także nowoczesny system ochrony pasażerów w momencie zderzenia bocznego.

GAZ 3111 Wołga będzie sprzedawany w dwóch wersjach silnikowych. Pierwsza jednostka o pojemności 2,3 litra dysponować będzie mocą 130 KM (96 kW) przy 5200 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 186 Nm przy 4000 obr/min. Drugi, większy napęd o pojemności 2446 ccm dysponuje mocą 136 KM (100 kW) przy 5000 obr/min oraz 198 Nm momentu obrotowego uzyskiwanymi przy 4000 obr/min.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody | XXI wiek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy