Ford Puma wraca w całkowicie nowym wydaniu!

W 17 lat od zakończenia produkcji na rynek powraca Ford Puma. Tym razem nie chodzi jednak o dwudrzwiowe coupe lecz zupełnie nowego kompaktowego crossovera inspirowanego światem "dorosłych" suvów.

Ford Puma
Ford PumaInformacja prasowa (moto)

Za bazę do stworzenia nowego modelu posłużyła płyta podłogowa Forda Fiesty. W kształtach mierzącego niespełna 4,2 m długości auta znajdziemy jednak nawiązania do poprzednika z lat dziewięćdziesiątych. Pokrewieństwo z pierwszą Pumą zdradzają np. reflektory główne i "miękkie", obłe linie dominujące w linii bocznej pojazdu. Na tle rynkowych rywali samochód pochwalić się może bagażnikiem o imponującej objętości 456 l. Sam bagażnik zasługuje na szerszy opis. Po złożeniu tylnych foteli, przedział bagażowy może pomieścić bagaż o wymiarach 112 x 97 x 43 cm. W bagażniku, w miejscu tzw. "wanny", znajdziemy też 80-litrowy schowek "MegaBox" o wymiarach 763 x 752 x 305 mm. Zaprojektowano go z myślą o przewożeniu wyższych, mniej stabilnych, przedmiotów o wysokości do 115 cm. Po opuszczeniu pokrywy schowka, może on być wykorzystywany np. do dyskretnego przewozu zabrudzonego sprzętu sportowego.

Słowa "wanna" użyliśmy celowo - oprócz syntetycznej, łatwo zmywalnej, tapicerki w centralnym miejscu podłogi "MegaBox" znajdziemy bowiem... korek odpływowy. Dzięki niemu można umyć zabrudzone wnętrze schowka czystą wodą.

Ford Puma

Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 
Ford Puma 

Źródłem napędu są benzynowe silniki 1,0 l EcoBoost  wyposażone w pierwszy w branży, system dezaktywacji cylindra dla silnika trzycylindrowego. Wśród opcji napędowych znalazła się  tzw. "miękka" (mild) hybryda EcoBoost Hybrid o całkowitej mocy 155 KM. Technologia napędowa EcoBoost Hybrid wspomaga benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost przy pomocy zintegrowanego, napędzanego paskiem, urządzenia BISG, które łączy w sobie funkcję rozrusznika i generatora. BISG działa również jako silnik elektryczny płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową. W zależności od sytuacji jest on w stanie wesprzeć silnik spalinowy momentem obrotowym o wartości nawet 50 Nm.

Ford PumaInformacja prasowa (moto)

Mimo zupełnie nowego pozycjonowania Puma pozostaje autem skierowanym głównie do młodych nabywców. Świadczą o tym chociażby takie elementy wyposażenia dodatkowego, jak np. system nagłośnienia firmy B&O ze wzmacniaczem o mocy 575 watów, dziesięcioma głośnikami i subwooferem.

Ford PumaInformacja prasowa (moto)

Ukłonem w stronę młodych są również takie rozwiązania, jak: zintegrowana bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, dwa gniazda USB czy system info- rozrywki SYNC 3, który pozwala kierowcy sterować za pomocą prostych poleceń głosowych dźwiękiem, nawigacją i podłączonymi smartfonami. Sam system obsługiwany jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy i jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.  System FordPass Connect z modemem pokładowym pozwala podłączyć do pokładowej sieci Wi-Fi nawet 10 urządzeń.

Inne z dostępnych w nowej Pumie opcji to np.:  adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop&Go, nowy system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze (LHI) czy cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala.

Ford PumaInformacja prasowa (moto)

Ford Puma będzie produkowany w Craiova w Rumunii już od października. Pierwsze samochody trafią do salonów na początku przyszłego roku. Na rynku Pumie przyjdzie rywalizować m.in. z Volkswagenem T-Cross i Renault Captur.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas