Ford Puma wraca w całkowicie nowym wydaniu!

W 17 lat od zakończenia produkcji na rynek powraca Ford Puma. Tym razem nie chodzi jednak o dwudrzwiowe coupe lecz zupełnie nowego kompaktowego crossovera inspirowanego światem "dorosłych" suvów.

Za bazę do stworzenia nowego modelu posłużyła płyta podłogowa Forda Fiesty. W kształtach mierzącego niespełna 4,2 m długości auta znajdziemy jednak nawiązania do poprzednika z lat dziewięćdziesiątych. Pokrewieństwo z pierwszą Pumą zdradzają np. reflektory główne i "miękkie", obłe linie dominujące w linii bocznej pojazdu. Na tle rynkowych rywali samochód pochwalić się może bagażnikiem o imponującej objętości 456 l.

Sam bagażnik zasługuje na szerszy opis. Po złożeniu tylnych foteli, przedział bagażowy może pomieścić bagaż o wymiarach 112 x 97 x 43 cm. W bagażniku, w miejscu tzw. "wanny", znajdziemy też 80-litrowy schowek "MegaBox" o wymiarach 763 x 752 x 305 mm. Zaprojektowano go z myślą o przewożeniu wyższych, mniej stabilnych, przedmiotów o wysokości do 115 cm. Po opuszczeniu pokrywy schowka, może on być wykorzystywany np. do dyskretnego przewozu zabrudzonego sprzętu sportowego.

Reklama

Słowa "wanna" użyliśmy celowo - oprócz syntetycznej, łatwo zmywalnej, tapicerki w centralnym miejscu podłogi "MegaBox" znajdziemy bowiem... korek odpływowy. Dzięki niemu można umyć zabrudzone wnętrze schowka czystą wodą.

Źródłem napędu są benzynowe silniki 1,0 l EcoBoost  wyposażone w pierwszy w branży, system dezaktywacji cylindra dla silnika trzycylindrowego. Wśród opcji napędowych znalazła się  tzw. "miękka" (mild) hybryda EcoBoost Hybrid o całkowitej mocy 155 KM. Technologia napędowa EcoBoost Hybrid wspomaga benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost przy pomocy zintegrowanego, napędzanego paskiem, urządzenia BISG, które łączy w sobie funkcję rozrusznika i generatora. BISG działa również jako silnik elektryczny płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową. W zależności od sytuacji jest on w stanie wesprzeć silnik spalinowy momentem obrotowym o wartości nawet 50 Nm.

Mimo zupełnie nowego pozycjonowania Puma pozostaje autem skierowanym głównie do młodych nabywców. Świadczą o tym chociażby takie elementy wyposażenia dodatkowego, jak np. system nagłośnienia firmy B&O ze wzmacniaczem o mocy 575 watów, dziesięcioma głośnikami i subwooferem.

Ukłonem w stronę młodych są również takie rozwiązania, jak: zintegrowana bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, dwa gniazda USB czy system info- rozrywki SYNC 3, który pozwala kierowcy sterować za pomocą prostych poleceń głosowych dźwiękiem, nawigacją i podłączonymi smartfonami. Sam system obsługiwany jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy i jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.  System FordPass Connect z modemem pokładowym pozwala podłączyć do pokładowej sieci Wi-Fi nawet 10 urządzeń.

Inne z dostępnych w nowej Pumie opcji to np.:  adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop&Go, nowy system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze (LHI) czy cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala.

 Ford Puma będzie produkowany w Craiova w Rumunii już od października. Pierwsze samochody trafią do salonów na początku przyszłego roku. Na rynku Pumie przyjdzie rywalizować m.in. z Volkswagenem T-Cross i Renault Captur.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy