Ford Kuga 2016. Ładny?

Oto nowy ford kuga. Zadebiutował właśnie w Barcelonie na Mobile World Congress. Mocno odświeżona wersja nawiązuje stylistyką do modelu Edge. Wydaje się masywniejsza i optycznie większa, choć w rzeczywistości auto nie zmieniło swoich rozmiarów. W stosunku do obecnego modelu, niezmienione pozostaną takie jej elementy jak dach, przednia i tylna szyba oraz drzwi.

Najważniejszą nowością jest nowy system multimedialny SYNC 3. System ten  współpracuje z aplikacją Sync Connect, pozwalającą kierowcy na m.in. sprawdzenie poziomu paliwa, zablokowanie i odblokowanie drzwi, a także zdalne uruchomienie silnika.

Nowy ford będzie mógł być wyposażony w system automatycznego parkowania prostopadłego Ford Perpendicular Parking, nową wersję systemu unikania kolizji Active City Stop oraz adaptacyjny system oświetlenia głównego, zapewniający optymalną widoczność. Wśród innych wyrafinowanych technologii znajdziemy także bezdotykową obsługę klapy bagażnika oraz inteligentny napęd na wszystkie koła.

Ciekawostka jest system o nazwie MyKey. Pozwala on użytkownikom modelu kuga zaprogramować kluczyk dla młodych kierowców tak, by wstrzymać odbieranie połączeń przychodzących, ograniczyć prędkość maksymalną, zablokować możliwość dezaktywacji systemów wsparcia kierowcy i ochrony, ograniczyć maksymalną głośność dźwięku systemu audio oraz w ogóle zablokować działanie systemu audio, jeśli pasażerowie nie zapną pasów.

Pod maską nowej kugi znajdzie się m.in. nowy 120-konny, 1,5-litrowy silnik TDCi.  Oferowany z przednim napędem, nowy silnik obniża zużycie paliwa o ok. 5%, do 4,4 l/100 km (115 g CO2/km) przy takich samych parametrach mocy i momentu obrotowego. Dostępne będą także silniki 2.0 TDCi o mocach 150 KM (dla wersji z napędem przednim i na wszystkie koła z Ford Intelligent All Wheel Drive, zużywające 4,7 l/100 km i emitujące 122 g CO2/km) i 180 KM (tylko z Intelligent All Wheel Drive, spalanie 5,2 l/100 km, emisja CO2: 135 g/km).

Stosowany w wersjach z napędem przednim silnik benzynowy 1.5 EcoBoost w wariantach 120- i 150-konnym zużywa średnio 6,2 l/100 km (143 g/km CO2), zaś w wariancie 182-konnym z Intelligent All Wheel Drive - 7,4 l/100 km (171 g/km CO2).

INTERIA.PL
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy