Ford Galaxy po dużych zmianach

Ford zaprezentował Galaxy po liftingu. Zmiany są dość duże, samochód otrzymał całkowicie nowy przód oraz wnętrze. Zmodernizowano również jednostki napędowe oraz zawieszenie, poprawiono poziom wyposażenia.

Przód auta jest typowy dla innych nowych Fordów. Zmieniono kształt świateł, maski, osłony chłodnicy i zderzak. Z tyłu wprowadzono ciekawy pomysł stylistyczny, polegający na połączeniu tylnego okna z kloszami lamp. Tym sposobem wizualnie zwiększyła się powierzchnia przeszklona tej części nadwozia.

Znacznie zmieniło się wnętze. W miejsce tradycyjnego zespołu zegarów może pojawić się 10-calowy cyfrowy ekran, na którym wyświetlane mogą być animacje przedstawiające konwencjonalny analogowy prędkościomierz i obrotomierz. Użytkownik może naturalnie zmieniać ustawienia wyświetlacza oraz grafiki 3D. Ekran posiada również funkcję automatycznego ściemniania, zależnie od stopnia nasłonecznienia kabiny.

W kabinie Forda Galaxy znajdziemy siedem pełnowymiarowych foteli. Fotele trzeciego rzędu można w bardzo prosty sposób (jednym przyciskiem) składać i rozkładać. Po złożeniu foteli powstaje powierzchnia bagażowa o płaskiej podłodze.

Ponadto nowy Ford Galaxy wyposażony jest w szereg systemów i rozwiązań wspomagających kierowcę: inteligentny ogranicznik prędkości (dostosowuje prędkość jazdy do ograniczeń), system zapobiegania kolizjom (również z pieszymi), adaptacyjne światła, systemy automatycznego parkowania, monitorowania pasa ruchu, martwego kąta oraz drogi podczas wyjeżdżania tyłem.

W nowy Fordzie Galaxy pojawił się adaptacyjny układ kierowniczy. Pozwala on na automatyczne dobranie przełożenia przekładni kierowniczej do prędkości jazdy, co z kolei umożliwia zachowanie optymalnej precyzji oraz łatwości manewrowania.

Reklama

Tylny układ zawieszenia typu "integral link" zapewnia najwyższy komfort jazdy, zachowując przy tym odpowiednią sztywność poprzeczną, niezbędną do utrzymania wysokiej precyzji prowadzenia i znakomitych własności jezdnych. Układ znany już z nowych Fordów Mondeo i S-MAX, umożliwia większy skok koła podczas najeżdżania na nierówności, co skutkuje lepszą charakterystyką tłumienia drgań przenoszonych do kabiny oraz cichszą pracą całego układu zawieszenia.

Za sprawą zmodernizowanego zawieszenia nowy Galaxy ma prowadzić się niczym samochód osobowy (zmieniono również nastawy sprężyn i amortyzatorów). Samochód może być również wyposażony w adaptacyjne zawieszenie, które może pracować w trybach Comfort, Normal lub Sport.

Materiały wygłuszające zastosowane w osłonach podwozia, nadkolach oraz przednich i tylnych panelach drzwiowych, a także zmodyfikowana konstrukcja nadwozia przyczynia się do znacznego ograniczenia poziomu hałasu jaki dociera do wnętrza kabiny. Szybę czołową oraz okna boczne wykonano ze szkła o zwiększonych właściwościach dźwiękochłonnych, dzięki czemu skuteczniej tłumiony jest odgłos pędu powietrza oraz inne hałasy dobiegające z zewnątrz.

System infotainment Sync 2 umożliwia sterowanie głosem m.in. ustawieniami telefonu, systemu rozrywkowego, klimatyzacji i nawigacji satelitarnej. System może na przykład wygenerować listę pobliskich restauracji po tym, jak kierowca powie po prostu: "Jestem głodny".

Ponadto dzięki funkcji pomocy w nagłych wypadkach system wzywania pomocy system Ford Sync  2 po wypadku łączy osoby znajdujące się w pojeździe z operatorami lokalnych służb ratunkowych w języku właściwym dla danego regionu.

Ford Galaxy będzie też po raz pierwszy oferowany z drzwiami bagażnika otwieranymi i zamykanymi elektrycznie i bezdotykowo, które umożliwiają łatwe otwarcie bagażnika bez potrzeby używania rąk. W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. Kolejnym udogodnieniem są podgrzewane lusterka zewnętrzne w standardzie oraz elektryczny hamulec postojowy z układem wspomagania ruszania na wzniesieniu.

Nowy Ford Galaxy będzie napędzany silnikami wysokoprężnymi TDCi i benzynowymi EcoBoost. Oferta obejmie silnik 2.0 TDCi o mocy 120, 150, 180, 210 KM (ten ostatni wersji biturbo, moment 450 Nm). W jednostce tej zmodyfikowano blok silnika, zastosowano nową konstrukcję głowicy cylindra oraz układu wtryskowego oraz zaimplementowano skuteczniejszy system redukcji emisji tlenków azotu.

Wśród jednostek benzynowych warto wspomnieć o nowych silnikach 1.5 EcoBoost 160 KM oraz 2.0 EcoBoost 240 KM. Wszystkie jednostki napędowe Forda Galaxy spełniają wymogi normy EURO 6.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford Galaxy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy