Ford Edge oficjalnie!

Ford oficjalnie zaprezentował produkcyjną wersję modelu Edge. Nowa generacja produkowanego od 2006 roku SUV-a trafić ma do salonów z początkiem przyszłego roku.

Koncepcyjny model kolejnego wcielenia Edge można było zobaczyć na zeszłorocznym salonie motoryzacyjnym w Detroit. W przeciwieństwie do poprzednika, nowe auto określane jest mianem "globalnego", co oznacza, że trafi również do europejskich salonów.

Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową nowego Mondeo - długość nadwozia wynosi 4,81 m. W Europie pojazd oferowany będzie z silnikiem 2,0 l TDCI oferowanym w dwóch wariantach mocy. Słabszy rozwija 177 KM i 400 Nm, mocniejszy - 207 KM i 450 Nm. Standardowym wyposażeniem będzie sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Na liście opcji znajdzie się sześciostopniowy automat Power Shift, z możliwością sterowania łopatkami przy kierownicy. Auto - najprawdopodobniej - oferowane będzie również w wersji z napędem na jedną oś.

Reklama

Tajemnicą pozostaje europejska paleta jednostek benzynowych. Wiadomo jedynie, że na rynkach Ameryki Północnej, podstawowym silnikiem będzie turbodoładowany 2,0 l EcoBoost rozwijający 245 KM i 357 Nm.

Ford nie ukrywa, że samochód kierowany jest do klientów gustujących w pojazdach klasy premium. Auto wyposażone będzie m.in. w układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu (Ford Adapitve Steering), na liście opcji znajdą się m.in. takie dodatki, jak system aktywnego wygłuszenia wnętrza.

Produkcją auta zajmie się, wytwarzająca również poprzednią generację, fabryka Forda w kanadyjskim Oakville. Nowy Ford Edge oferowany będzie na przeszło 100 światowych rynkach.

Europejskie ceny Fora Edge nie zostały jeszcze ustalone. Auto rywalizować ma o klienta z takimi pojazdami, jak Audi Q5 czy Volvo XC60.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford Edge
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy