Fiat 500X został zmodernizowany

Po 4 latach od premiery Fiat poddał modernizacji model 500X.

Ten włoski crossover wszedł na rynek w 2014 roku, najwyższy więc czas na jego gruntowne odświeżenie. Co nowego znajdziemy więc w 500X?

Samochód otrzymał nowy przód, gdzie znajdziemy nowy zderzak, osłonę chłodnicy czy światła (mogą być teraz całkowicie LED-owe) o zmienionym kształcie. Mniejsze zmiany znajdziemy z tyłu, gdzie ograniczono się do modyfikacji świateł zespolonych.

Sporo nowości znajdziemy natomiast we wnętrzu. Pojawiła się całkowicie nowa deska rozdzielcza z nowym panelem wskaźników i kierownicą. Zmodernizowano również system infotainment - w 500X będzie można teraz mieć 7-calowy ekran dotykowy, ze wsparciem Android Auto i Apple CarPlay.

Reklama

Ponadto powiększono gamę dostępnych systemów bezpieczeństwa - standardem będą system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu.

Fiat 500X to technologiczny bliźniak Jeepa Renegade'a. Ten ostatni model przeszedł niedawno modernizację, otrzymując m.in. nowe jednostki napędowe. Nie dziwi więc, że gama silników zmieniła się również w 500X.

O dziwo, spory wybór  będą mieli fani silników Diesla - dostępne będzie silniki Multijet II z dodanym katalizatorem SCR z wtryskiem AdBlue (dzięki niemu spełniają nową normę emisji Euro 6/D-Temp) o pojemności 1.3, 1.6 i 2.0. Najmniejsza jednostka 1.3 Multijet II o mocy 95 KM będzie dostępna wyłącznie z manualną skrzynią biegów i napędem na koła przednie. Jednostka 1.6 MultiJet II (120 KM) również będzie napędzać koła przednie ale za pośrednictwem skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowej DCT, zaś 2.0 MultiJet II (150 KM) napędza wszystkie koła i współpracuje z 9-biegowym automatem.

Nowością w Fiacie 500X jest m.in. benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.0, który dzięki turbo generuje 120 KM i 190 Nm. Ta jednostka będzie współpracowała z manualną przekładnią i napędzała koła przednie. Wyżej w gamie znajdzie się silnik 1.3 turbo o mocy 150 KM (270 Nm), który będzie oferowany z przekładnią manualną lub sześciostopniową dwusprzęgłową oraz napędem na przód. Ten silnik to również nowość.

Co ciekawe, w ofercie udało się utrzymać wolnossącą jednostkę 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, która została zmodernizowana by, spełnić nową normę spalin. Silnik ten dostępny będzie wyłącznie z napędem na przód i manualną przekładnią.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama